TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. New Factors in Teacher Training in Innovative Educational Methods Focusing on Inquiry-Based Science Education. In N. Callaos, J. Horne, M. Savoie, B. Sánches, A. Tremante. IMCIC'16 - ICSIT 2016, The 7th International Multi-Conference on Complexity, Informatics, and Cybernetics - The 7th International Conference on Society, and Information Technologies, Proceedings, Volume II. Orlando, USA: International Institute of Informatics and Systemics. s. 126-131. ISBN 978-1-941763-38-4. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název New Factors in Teacher Training in Innovative Educational Methods Focusing on Inquiry-Based Science Education
Název česky Nové faktory v učitelském vzdělávání v inovativních vzdělávacích metodách zaměřených na IBSE
Autoři TRNA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Orlando, USA, IMCIC'16 - ICSIT 2016, The 7th International Multi-Conference on Complexity, Informatics, and Cybernetics - The 7th International Conference on Society, and Information Technologies, Proceedings, Volume II, od s. 126-131, 6 s. 2016.
Nakladatel International Institute of Informatics and Systemics
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00090158
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-941763-38-4
Klíčová slova česky účinnost; IBSE; limitující faktory; učitelské vzdělávání
Klíčová slova anglicky effectiveness; inquiry-based science education; limiting factors; teacher training
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 11. 2. 2019 13:01.
Anotace
The study is devoted to research into new limiting factors in science teacher education. Design-based research was the basic framework, with the use of specific research methods such as a curricular Delphi study, Kirton’s Adaptation-Innovation Inventory, a case study, structured observation, a questionnaire, structured interviews, and analysis of teachers’ products. The main research outcome is determination of new limiting factors of the effectiveness of teacher training in inquiry-based science education: creativity styles of teachers, adult learning styles of teachers, and individual education of teachers. Teacher constructivism and motivation are the bases of the developed method for overcoming these limiting factors.
Anotace česky
Studie je věnována výzkumu nových limitujících faktorů při vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů. Design-based research byl výzkumným rámcem, s využitím konkrétních výzkumných metod, jako je například kurikulární studie Delphi, Kirtonův inventář, případové studie, strukturované pozorování, dotazníky, strukturované rozhovory a analýza produktů učitelů. Hlavním výzkumným výsledkem je stanovení nových limitujících faktorů efektivity vzdělávání učitelů: kreativní styly učitelů, vzdělávání styly dospělých učitelů a individuální vzdělávání učitelů. Učitelský konstruktivismus a motivace jsou základem pro tvorbu metod pro překonávání těchto omezujících faktorů.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 15:59