ŠIMONOVÁ, Petra a Jan ČINČERA. Do Environmental Education School Coordinators Have a Mission? Discourse and Communication for Sustainable Education. 2016, roč. 7/2016, č. 1, s. 23-36. ISSN 2255-7547. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/dcse-2016-0002.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Do Environmental Education School Coordinators Have a Mission?
Autoři ŠIMONOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan ČINČERA (203 Česká republika).
Vydání Discourse and Communication for Sustainable Education, 2016, 2255-7547.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Lotyšsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/16:00090164
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1515/dcse-2016-0002
Klíčová slova anglicky environmental education; EE school coordinators; teacher training; teachers’ self-efficacy
Změnil Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 12. 4. 2017 11:38.
Anotace
Teachers who are specialized in environmental education (environmental education school coordinators1) can play an important role in empowering students to shape a sustainable future. In this study, the authors examined a group of Czech environmental education school coordinators. The authors aimed to clarify how they interpret their role at their respective schools, how they perceive their self-efficacy, and what they observe as benefits and barriers to their work as a coordinator. They conducted a qualitative study with focus groups and completed individual in-depth interviews with the coordinators. The results suggest that the coordinators view their work as a mission. The ultimate goal of this mission is to change the children’s behavior to make it more pro-environmental, and, at the same time, to establish this effort as a commitment of the whole school. The authors identified different forms of mission, described development in time and connected them with the perceived self-efficacy of the coordinators.
Návaznosti
MUNI/A/1299/2014, interní kód MUNázev: Aktuálne prístupy k štúdiu environmentálnych fenoménov (Akronym: PN)
Investor: Masarykova univerzita, Aktuálne prístupy k štúdiu environmentálnych fenoménov, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 03:33