SYSLOVÁ, Zora and Šárka DOHNALOVÁ. Inclusion in Pre-school Education: Policy and Practice. In Good start: Supporting Social and Emotional Competences of Pre-School Children. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inclusion in Pre-school Education: Policy and Practice
Name in Czech Inkluze v předškolním vzdělávání: Zákonné požadavky a praxe
Authors SYSLOVÁ, Zora and Šárka DOHNALOVÁ.
Edition Good start: Supporting Social and Emotional Competences of Pre-School Children, 2016.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) inkluze; předškolní vzdělávání; zákonné požadavky
Keywords in English inclusion; early childhood education; statutory requirements
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 29/3/2017 13:24.
Abstract
The presentation of the conference participants focused on the legal requirements for inclusive education. Further topics of the lecture were professional skills of teachers who work with children with special educational needs. It also presented video-recordings that showed not only work in kindergarten, but also links to primary education.
Abstract (in Czech)
Prezentace seznámila účastníky konference se zákonnými požadavky na inkluzivní vzdělávání. Dalšími tématy přednášky byly profesní dovednosti učitelů pro práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí přednášky byly i videonahrávky, které ukazovaly nejen práci v mateřské škole, ale i návaznost na primární vzdělávání.
PrintDisplayed: 8/5/2024 04:05