Detailed Information on Publication Record
2016
Mediální gramotnost. Jak rozumět obsahům médií
ART, Silverblatt and Jaromír VOLEKBasic information
Original name
Mediální gramotnost. Jak rozumět obsahům médií
Name in Czech
Mediální gramotnost. Jak rozumět obsahům médií
Name (in English)
Media literacy. How understand media
Authors
ART, Silverblatt (840 United States of America) and Jaromír VOLEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. New York, London, 255 pp. Humanities, 2016
Publisher
Digital International Media Literacy eBooks, KOBO Rakuten
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/16:00090181
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
0-275-96727-1
Keywords (in Czech)
komunikace masová komunikace mediální gramotnost mediální obsahy mediální publika mediální systém
Keywords in English
communication mass communication media literacy media content audiences mediální systém
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 9/3/2017 18:05, PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
V originále
Kniha poskytuje vhled do logiky chování masových médií, respektive jejich vlastníků a tvůrců. Nabízí svým čtenářům výklad základních interpretačních strategií, které by jim měly poskytnout elementární oporu při konzumaci různých typů mediálních obsahů – fiktivních i zpravodajských. Text je koncipován tak, že popis vybraných mediálních strategií a jejich kritickou reflexi, doplňují konkrétní analýzy či ukázky možných reflexivně-kritických postupů. Každá kapitola představuje nejen nový pohled na základní téma konstrukce mediálních poselství, ale současně prohlubuje porozumění kapitolám předchozím. Jeho míru si lze ověřit za pomoci strukturovaných otázek, které uzavírají jednotlivé tematické celky. Ty jsou koncipovány tak, že nejen exponují danou problematiku, ale současně porovnávají vybrané atributy české mediální krajiny s fungováním médií ve Spojených státech, případně v jiných mediálních krajinách. Text tak prezentuje některé doposud nepublikované výzkumy domácího mediálního systému, které tvoří integrální součást následujících hlavních tematických celků: (a) komunikace jako proces, (b) historický a kulturní kontext, (c) struktura sdělení a proces jeho tvorby.
In English
Book serves as a framework to interpreting not only media messages but generally media performance. It operates like a series of lenses that open up new ways of looking at media and compares Czech media system with US media landscape. The book was published as part of the The Digital International Media Literacy eBook Project (DIMLE) which is designed to provide a shared qualitative approach to the study of media literacy and to promote international media literacy scholarship.