B 2016

Mediální gramotnost. Jak rozumět obsahům médií

ART, Silverblatt and Jaromír VOLEK

Basic information

Original name

Mediální gramotnost. Jak rozumět obsahům médií

Name in Czech

Mediální gramotnost. Jak rozumět obsahům médií

Name (in English)

Media literacy. How understand media

Authors

ART, Silverblatt (840 United States of America) and Jaromír VOLEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. New York, London, 255 pp. Humanities, 2016

Publisher

Digital International Media Literacy eBooks, KOBO Rakuten

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

Literature, mass media, audio-visual activities

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14230/16:00090181

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

0-275-96727-1

Keywords (in Czech)

komunikace masová komunikace mediální gramotnost mediální obsahy mediální publika mediální systém

Keywords in English

communication mass communication media literacy media content audiences mediální systém

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 9/3/2017 18:05, PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.

Abstract

V originále

Kniha poskytuje vhled do logiky chování masových médií, respektive jejich vlastníků a tvůrců. Nabízí svým čtenářům výklad základních interpretačních strategií, které by jim měly poskytnout elementární oporu při konzumaci různých typů mediálních obsahů – fiktivních i zpravodajských. Text je koncipován tak, že popis vybraných mediálních strategií a jejich kritickou reflexi, doplňují konkrétní analýzy či ukázky možných reflexivně-kritických postupů. Každá kapitola představuje nejen nový pohled na základní téma konstrukce mediálních poselství, ale současně prohlubuje porozumění kapitolám předchozím. Jeho míru si lze ověřit za pomoci strukturovaných otázek, které uzavírají jednotlivé tematické celky. Ty jsou koncipovány tak, že nejen exponují danou problematiku, ale současně porovnávají vybrané atributy české mediální krajiny s fungováním médií ve Spojených státech, případně v jiných mediálních krajinách. Text tak prezentuje některé doposud nepublikované výzkumy domácího mediálního systému, které tvoří integrální součást následujících hlavních tematických celků: (a) komunikace jako proces, (b) historický a kulturní kontext, (c) struktura sdělení a proces jeho tvorby.

In English

Book serves as a framework to interpreting not only media messages but generally media performance. It operates like a series of lenses that open up new ways of looking at media and compares Czech media system with US media landscape. The book was published as part of the The Digital International Media Literacy eBook Project (DIMLE) which is designed to provide a shared qualitative approach to the study of media literacy and to promote international media literacy scholarship.