CHALÁS, Igor, Petra URBANOVÁ, Vojtěch JUŘÍK, Zuzana FERKOVÁ, Marie JANDOVÁ, Jiří SOCHOR a Barbora KOZLÍKOVÁ. Generating various composite human faces from real 3D facial images. The Visual Computer. Springer-Verlag, 2017, roč. 33, č. 4, s. 443-458. ISSN 0178-2789. doi:10.1007/s00371-016-1277-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Generating various composite human faces from real 3D facial images
Autoři CHALÁS, Igor (703 Slovensko, domácí), Petra URBANOVÁ (203 Česká republika, domácí), Vojtěch JUŘÍK (203 Česká republika, domácí), Zuzana FERKOVÁ (703 Slovensko, domácí), Marie JANDOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jiří SOCHOR (203 Česká republika, garant, domácí) a Barbora KOZLÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání The Visual Computer, Springer-Verlag, 2017, 0178-2789.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 1.036
Kód RIV RIV/00216224:14330/17:00095856
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.1007/s00371-016-1277-1
UT WoS 000398767100005
Klíčová slova anglicky Facial composite; 3D face model;Face perception; Crowd simulation; Morphological modification
Štítky best1
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 31. 5. 2022 17:30.
Anotace
Generating large human crowds of distinguishable individuals is one of the challenges in the gaming industry. When the scene contains many characters, it becomes impracticable to create all the individual characters manually. However, the requirement for the different appearances of individuals in a crowd, namely their faces, is now in greater demand. Therefore, this paper describes our solution to the automatic generation of human faces that are created as a composite of facial parts of 3D scans of real human faces. However, the user has the possibility to further adjust the composite by designing replacements, leading to a desired appearance. The final composite can be exported and attached to a given avatar. To evaluate the usability of our solution, we performed two case studies. The conducted perception study performed with 104 participants aimed to confirm the decreasing human ability to recognize morphologically modified faces. The morphological study focused on the quantification of the extent of facial modifications. Both studies were performed by domain experts from psychology and anthropology.
Návaznosti
MUNI/A/0892/2015, interní kód MUNázev: Výzkum v aplikované informatice na FI MU (Akronym: VAIFIMU)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v aplikované informatice na FI MU, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/0897/2016, interní kód MUNázev: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VI.
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VI., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/1379/2015, interní kód MUNázev: Rozvoj analytických nástrojů pro studium tělesných znaků člověka se zaměřením na analýzu dynamiky pohybu
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj analytických nástrojů pro studium tělesných znaků člověka se zaměřením na analýzu dynamiky pohybu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 3. 2024 07:07