Detailed Information on Publication Record
2016
TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v matematice (vývoj, podoba a využití ve školách)
CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK, Šárka PORTEŠOVÁ and Ondřej STRAKABasic information
Original name
TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v matematice (vývoj, podoba a využití ve školách)
Name (in English)
TIM - Test for Identifying Gifted Students in Mathematics (Development, Structure and its Utility in Schools)
Authors
Edition
Eduspace, 2016
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
TIM; psychometry
Změněno: 26/10/2016 13:16, Mgr. Hynek Cígler, Ph.D.
V originále
V České republice dosud chyběl psychometricky ověřený test k identifikaci mimořádného matematického nadání. Z tohoto důvodu jsme na našem pracovišti vyvinuli Test pro Identifikaci nadaných žáků v matematice (TIM), který je určený pro měření matematických schopností v pásmu středního a vyššího nadprůměru u žáků 3.–5. tříd. Po krátkém teoretickém úvodu do problematiky nadání popíšeme komplexní proces vývoje testu TIM, způsob jeho ověření a zejména možnosti jeho využití v pedagogické praxi.
In English
Any psychometrically validated test for identifying mathematical talent has been missing in the Czech Republic. This was the reason to develop Test for Identifying Gifted Students in Mathematics (TIM), which is designated to measure math ability of 3rd to 5th grade scholars in the above-average range. After the short theoretical introduction, we speak about the complex research behind the TIM development, the process of its validation and the possibilities of its using in the educational practice.