CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK, Šárka PORTEŠOVÁ and Ondřej STRAKA. TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v matematice (vývoj, podoba a využití ve školách) (TIM - Test for Identifying Gifted Students in Mathematics (Development, Structure and its Utility in Schools)). In Eduspace. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v matematice (vývoj, podoba a využití ve školách)
Name (in English) TIM - Test for Identifying Gifted Students in Mathematics (Development, Structure and its Utility in Schools)
Authors CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK, Šárka PORTEŠOVÁ and Ondřej STRAKA.
Edition Eduspace, 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords in English TIM; psychometry
Changed by Changed by: Mgr. Hynek Cígler, Ph.D., učo 175803. Changed: 26/10/2016 13:16.
Abstract
V České republice dosud chyběl psychometricky ověřený test k identifikaci mimořádného matematického nadání. Z tohoto důvodu jsme na našem pracovišti vyvinuli Test pro Identifikaci nadaných žáků v matematice (TIM), který je určený pro měření matematických schopností v pásmu středního a vyššího nadprůměru u žáků 3.–5. tříd. Po krátkém teoretickém úvodu do problematiky nadání popíšeme komplexní proces vývoje testu TIM, způsob jeho ověření a zejména možnosti jeho využití v pedagogické praxi.
Abstract (in English)
Any psychometrically validated test for identifying mathematical talent has been missing in the Czech Republic. This was the reason to develop Test for Identifying Gifted Students in Mathematics (TIM), which is designated to measure math ability of 3rd to 5th grade scholars in the above-average range. After the short theoretical introduction, we speak about the complex research behind the TIM development, the process of its validation and the possibilities of its using in the educational practice.
PrintDisplayed: 15/8/2024 09:24