Detailed Information on Publication Record
2016
Analýza výskytu vybraných patogenních mikroorganismů u volně žijících hlodavců a hmyzožravců
ŠVEJDOVÁ, Barbora, Alena ŽÁKOVSKÁ, Helena NEJEZCHLEBOVÁ, Hana Lya KUČEROVÁ, Jan JANEČEK et. al.Basic information
Original name
Analýza výskytu vybraných patogenních mikroorganismů u volně žijících hlodavců a hmyzožravců
Name (in English)
Analysis of the prevalence of selected pathogens in wild rodents and insectivores
Authors
ŠVEJDOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution), Alena ŽÁKOVSKÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Helena NEJEZCHLEBOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana Lya KUČEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan JANEČEK (203 Czech Republic), Natálie NÁDENÍČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Filip URBÁNEK (203 Czech Republic)
Edition
2016
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
10600 1.6 Biological sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14310/16:00090247
Organization unit
Faculty of Science
ISBN
978-80-210-8255-7
Keywords (in Czech)
zoonóza klíště patogeny
Keywords in English
zoonosis tick tick-borne pathogens
Změněno: 27/6/2016 07:04, RNDr. Helena Nejezchlebová, Ph.D.
V originále
Studie se zaměřila na dlouhodobý monitoring výskytu vybraných patogenů u volně žijících hlodavců a hmyzožravců na vybraných lokalitách v ČR. Došlo k mírnému poklesu v počtech jedinců nakažených leptospirami a u Coxiella burnetii a Francisella tularensis k mírnému vzrůstu.
In English
This study focuses on long-term monitoring of selected tick-borne pathogens prevalence in wild rodents and insectivores in selected areas of the Czech Republic. A slight decline in number of animals infected by leprospiras and a moderate increase in number of individuals infected by Coxiella burnetii and Francisella tularensis was observed.