D
2016
Druhá největší města V4 jako destinace cestovního ruchu - pohled studentů vybraných brněnských vysokých škol
ŠAUER, Martin
Základní údaje
Originální název
Druhá největší města V4 jako destinace cestovního ruchu - pohled studentů vybraných brněnských vysokých škol
Název anglicky
V4 second cities as a tourist destination - a view of students selected Brno universities
Vydání
Brno, XIX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. od s. 977-983, 7 s. 2016
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14560/16:00090283
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky
městský cestovní ruch; cestování mladých; motivace; shluková analýza
Klíčová slova anglicky
urban tourism; youth travel; motivation; cluster analysis
V originále
Příspěvek řeší problematiku cestování studentů vysokých škol do měst. Městský turismus zaznamenal v posledních patnácti letech výrazný rozvoj a dnes patří mezi tři nejvýznamnější typy cestovního ruchu. Článek se orientuje na segment „city-breaks“, který je hlavním zdrojem růstu městského turismu. Cílem je prezentovat dílčí výsledky šetření zaměřeného na identifikaci motivů a faktorů rozhodování studentů vysokých škol při plánování a výběru cílové destinace svých výletů. Celý výzkum byl součástí širšího mezinárodního projektu „V4 Non-Capital Cities Tourism Workshop“, do kterého se zapojili druhá největší města visegrádské čtyřky (Brno, Debrecín, Krakov a Košice). Motivační faktory respondentů byly zkoumány prostřednictvím shlukové analýzy, která identifikovala hlavní skupiny motivů, jež mají z hlediska preferencí studentů k sobě nejblíže a formují profil návštěvníkova chování. Výsledky ukazují na oblibu poznávacího cestovního ruchu spojeného s kulturním cestovním ruchem a prezentaci místních specifik.
Anglicky
Příspěvek řeší problematiku cestování studentů vysokých škol do měst. Městský turismus zaznamenal v posledních patnácti letech výrazný rozvoj a dnes patří mezi tři nejvýznamnější typy cestovního ruchu. Článek se orientuje na segment „city-breaks“, který je hlavním zdrojem růstu městského turismu. Cílem je prezentovat dílčí výsledky šetření zaměřeného na identifikaci motivů a faktorů rozhodování studentů vysokých škol při plánování a výběru cílové destinace svých výletů. Celý výzkum byl součástí širšího mezinárodního projektu „V4 Non-Capital Cities Tourism Workshop“, do kterého se zapojili druhá největší města visegrádské čtyřky (Brno, Debrecín, Krakov a Košice). Motivační faktory respondentů byly zkoumány prostřednictvím shlukové analýzy, která identifikovala hlavní skupiny motivů, jež mají z hlediska preferencí studentů k sobě nejblíže a formují profil návštěvníkova chování. Výsledky ukazují na oblibu poznávacího cestovního ruchu spojeného s kulturním cestovním ruchem a prezentaci místních specifik.
Návaznosti
MUNI/A/1041/2015, interní kód MU | Název: Sekundární zdroje dat pro hodnocení ekonomického významu cestovního ruchu v regionech (Akronym: REGIS) | Investor: Masarykova univerzita, Sekundární zdroje dat pro hodnocení ekonomického významu cestovního ruchu v regionech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
|
Zobrazeno: 21. 12. 2024 12:38