D 2016

Druhá největší města V4 jako destinace cestovního ruchu - pohled studentů vybraných brněnských vysokých škol

ŠAUER, Martin

Základní údaje

Originální název

Druhá největší města V4 jako destinace cestovního ruchu - pohled studentů vybraných brněnských vysokých škol

Název anglicky

V4 second cities as a tourist destination - a view of students selected Brno universities

Autoři

ŠAUER, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, XIX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. od s. 977-983, 7 s. 2016

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14560/16:00090283

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-8273-1

DOI

http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8273-2016-126

UT WoS

000391253500127

Klíčová slova česky

městský cestovní ruch; cestování mladých; motivace; shluková analýza

Klíčová slova anglicky

urban tourism; youth travel; motivation; cluster analysis
Změněno: 27. 4. 2017 15:03, Mgr. Kateřina Oleksíková, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Příspěvek řeší problematiku cestování studentů vysokých škol do měst. Městský turismus zaznamenal v posledních patnácti letech výrazný rozvoj a dnes patří mezi tři nejvýznamnější typy cestovního ruchu. Článek se orientuje na segment „city-breaks“, který je hlavním zdrojem růstu městského turismu. Cílem je prezentovat dílčí výsledky šetření zaměřeného na identifikaci motivů a faktorů rozhodování studentů vysokých škol při plánování a výběru cílové destinace svých výletů. Celý výzkum byl součástí širšího mezinárodního projektu „V4 Non-Capital Cities Tourism Workshop“, do kterého se zapojili druhá největší města visegrádské čtyřky (Brno, Debrecín, Krakov a Košice). Motivační faktory respondentů byly zkoumány prostřednictvím shlukové analýzy, která identifikovala hlavní skupiny motivů, jež mají z hlediska preferencí studentů k sobě nejblíže a formují profil návštěvníkova chování. Výsledky ukazují na oblibu poznávacího cestovního ruchu spojeného s kulturním cestovním ruchem a prezentaci místních specifik.

Anglicky

Příspěvek řeší problematiku cestování studentů vysokých škol do měst. Městský turismus zaznamenal v posledních patnácti letech výrazný rozvoj a dnes patří mezi tři nejvýznamnější typy cestovního ruchu. Článek se orientuje na segment „city-breaks“, který je hlavním zdrojem růstu městského turismu. Cílem je prezentovat dílčí výsledky šetření zaměřeného na identifikaci motivů a faktorů rozhodování studentů vysokých škol při plánování a výběru cílové destinace svých výletů. Celý výzkum byl součástí širšího mezinárodního projektu „V4 Non-Capital Cities Tourism Workshop“, do kterého se zapojili druhá největší města visegrádské čtyřky (Brno, Debrecín, Krakov a Košice). Motivační faktory respondentů byly zkoumány prostřednictvím shlukové analýzy, která identifikovala hlavní skupiny motivů, jež mají z hlediska preferencí studentů k sobě nejblíže a formují profil návštěvníkova chování. Výsledky ukazují na oblibu poznávacího cestovního ruchu spojeného s kulturním cestovním ruchem a prezentaci místních specifik.

Návaznosti

MUNI/A/1041/2015, interní kód MU
Název: Sekundární zdroje dat pro hodnocení ekonomického významu cestovního ruchu v regionech (Akronym: REGIS)
Investor: Masarykova univerzita, Sekundární zdroje dat pro hodnocení ekonomického významu cestovního ruchu v regionech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 21. 12. 2024 12:38