D
2016
Druhá největší města V4 jako destinace cestovního ruchu - pohled studentů vybraných brněnských vysokých škol
ŠAUER, Martin
Basic information
Original name
Druhá největší města V4 jako destinace cestovního ruchu - pohled studentů vybraných brněnských vysokých škol
Name (in English)
V4 second cities as a tourist destination - a view of students selected Brno universities
Authors
ŠAUER, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, XIX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. p. 977-983, 7 pp. 2016
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14560/16:00090283
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords (in Czech)
městský cestovní ruch; cestování mladých; motivace; shluková analýza
Keywords in English
urban tourism; youth travel; motivation; cluster analysis
V originále
Příspěvek řeší problematiku cestování studentů vysokých škol do měst. Městský turismus zaznamenal v posledních patnácti letech výrazný rozvoj a dnes patří mezi tři nejvýznamnější typy cestovního ruchu. Článek se orientuje na segment „city-breaks“, který je hlavním zdrojem růstu městského turismu. Cílem je prezentovat dílčí výsledky šetření zaměřeného na identifikaci motivů a faktorů rozhodování studentů vysokých škol při plánování a výběru cílové destinace svých výletů. Celý výzkum byl součástí širšího mezinárodního projektu „V4 Non-Capital Cities Tourism Workshop“, do kterého se zapojili druhá největší města visegrádské čtyřky (Brno, Debrecín, Krakov a Košice). Motivační faktory respondentů byly zkoumány prostřednictvím shlukové analýzy, která identifikovala hlavní skupiny motivů, jež mají z hlediska preferencí studentů k sobě nejblíže a formují profil návštěvníkova chování. Výsledky ukazují na oblibu poznávacího cestovního ruchu spojeného s kulturním cestovním ruchem a prezentaci místních specifik.
In English
Příspěvek řeší problematiku cestování studentů vysokých škol do měst. Městský turismus zaznamenal v posledních patnácti letech výrazný rozvoj a dnes patří mezi tři nejvýznamnější typy cestovního ruchu. Článek se orientuje na segment „city-breaks“, který je hlavním zdrojem růstu městského turismu. Cílem je prezentovat dílčí výsledky šetření zaměřeného na identifikaci motivů a faktorů rozhodování studentů vysokých škol při plánování a výběru cílové destinace svých výletů. Celý výzkum byl součástí širšího mezinárodního projektu „V4 Non-Capital Cities Tourism Workshop“, do kterého se zapojili druhá největší města visegrádské čtyřky (Brno, Debrecín, Krakov a Košice). Motivační faktory respondentů byly zkoumány prostřednictvím shlukové analýzy, která identifikovala hlavní skupiny motivů, jež mají z hlediska preferencí studentů k sobě nejblíže a formují profil návštěvníkova chování. Výsledky ukazují na oblibu poznávacího cestovního ruchu spojeného s kulturním cestovním ruchem a prezentaci místních specifik.
Links
MUNI/A/1041/2015, interní kód MU | Name: Sekundární zdroje dat pro hodnocení ekonomického významu cestovního ruchu v regionech (Acronym: REGIS) | Investor: Masaryk University, Category A |
|
Displayed: 19/11/2024 17:43