D 2016

Druhá největší města V4 jako destinace cestovního ruchu - pohled studentů vybraných brněnských vysokých škol

ŠAUER, Martin

Basic information

Original name

Druhá největší města V4 jako destinace cestovního ruchu - pohled studentů vybraných brněnských vysokých škol

Name (in English)

V4 second cities as a tourist destination - a view of students selected Brno universities

Authors

ŠAUER, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, XIX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. p. 977-983, 7 pp. 2016

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14560/16:00090283

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-210-8273-1

UT WoS

000391253500127

Keywords (in Czech)

městský cestovní ruch; cestování mladých; motivace; shluková analýza

Keywords in English

urban tourism; youth travel; motivation; cluster analysis
Změněno: 27/4/2017 15:03, Mgr. Kateřina Oleksíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek řeší problematiku cestování studentů vysokých škol do měst. Městský turismus zaznamenal v posledních patnácti letech výrazný rozvoj a dnes patří mezi tři nejvýznamnější typy cestovního ruchu. Článek se orientuje na segment „city-breaks“, který je hlavním zdrojem růstu městského turismu. Cílem je prezentovat dílčí výsledky šetření zaměřeného na identifikaci motivů a faktorů rozhodování studentů vysokých škol při plánování a výběru cílové destinace svých výletů. Celý výzkum byl součástí širšího mezinárodního projektu „V4 Non-Capital Cities Tourism Workshop“, do kterého se zapojili druhá největší města visegrádské čtyřky (Brno, Debrecín, Krakov a Košice). Motivační faktory respondentů byly zkoumány prostřednictvím shlukové analýzy, která identifikovala hlavní skupiny motivů, jež mají z hlediska preferencí studentů k sobě nejblíže a formují profil návštěvníkova chování. Výsledky ukazují na oblibu poznávacího cestovního ruchu spojeného s kulturním cestovním ruchem a prezentaci místních specifik.

In English

Příspěvek řeší problematiku cestování studentů vysokých škol do měst. Městský turismus zaznamenal v posledních patnácti letech výrazný rozvoj a dnes patří mezi tři nejvýznamnější typy cestovního ruchu. Článek se orientuje na segment „city-breaks“, který je hlavním zdrojem růstu městského turismu. Cílem je prezentovat dílčí výsledky šetření zaměřeného na identifikaci motivů a faktorů rozhodování studentů vysokých škol při plánování a výběru cílové destinace svých výletů. Celý výzkum byl součástí širšího mezinárodního projektu „V4 Non-Capital Cities Tourism Workshop“, do kterého se zapojili druhá největší města visegrádské čtyřky (Brno, Debrecín, Krakov a Košice). Motivační faktory respondentů byly zkoumány prostřednictvím shlukové analýzy, která identifikovala hlavní skupiny motivů, jež mají z hlediska preferencí studentů k sobě nejblíže a formují profil návštěvníkova chování. Výsledky ukazují na oblibu poznávacího cestovního ruchu spojeného s kulturním cestovním ruchem a prezentaci místních specifik.

Links

MUNI/A/1041/2015, interní kód MU
Name: Sekundární zdroje dat pro hodnocení ekonomického významu cestovního ruchu v regionech (Acronym: REGIS)
Investor: Masaryk University, Category A