D
2016
HIDDEN THREATS IN THE ANALYSIS OF THE EXTERNAL ENVIRONMENT – USAGE OF COMPETITIVEINTELLIGENCE
ODEHNALOVÁ, Pavla
Základní údaje
Originální název
HIDDEN THREATS IN THE ANALYSIS OF THE EXTERNAL ENVIRONMENT – USAGE OF COMPETITIVEINTELLIGENCE
Vydání
Bratislava, Aktuálne problémy podnikovej sféry 2016, od s. 813-818, 6 s. 2016
Nakladatel
Ekonomická univerzita Bratislava
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/16:00090315
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky
Analysis of the external environment; competitive intelligence; Asian markets; mystery shopping
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
Presented paper displays the usage of the concept of competitive intelligence in the analysis of the external environment. This concept was used for the purpose of feasibility study for very specific product. In relation to the analysis of the potential global markets, one fundamental problem was the misrepresentation of the Asian markets due to a lack of information. Through the use of competitive intelligence methods like mystery shopping, observation, questioning and monitoring social networks, it was determined that the rule of law is affected in a fundamental way by all the other barriers to market entry which are of key importance for those interested in entering these markets.
Zobrazeno: 28. 10. 2024 19:38