D 2016

HIDDEN THREATS IN THE ANALYSIS OF THE EXTERNAL ENVIRONMENT – USAGE OF COMPETITIVEINTELLIGENCE

ODEHNALOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

HIDDEN THREATS IN THE ANALYSIS OF THE EXTERNAL ENVIRONMENT – USAGE OF COMPETITIVEINTELLIGENCE

Autoři

ODEHNALOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Bratislava, Aktuálne problémy podnikovej sféry 2016, od s. 813-818, 6 s. 2016

Nakladatel

Ekonomická univerzita Bratislava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/16:00090315

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-225-4245-6

Klíčová slova anglicky

Analysis of the external environment; competitive intelligence; Asian markets; mystery shopping

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 7. 2016 09:34, doc. Ing. Pavla Marciánová, Ph.D.

Anotace

V originále

Presented paper displays the usage of the concept of competitive intelligence in the analysis of the external environment. This concept was used for the purpose of feasibility study for very specific product. In relation to the analysis of the potential global markets, one fundamental problem was the misrepresentation of the Asian markets due to a lack of information. Through the use of competitive intelligence methods like mystery shopping, observation, questioning and monitoring social networks, it was determined that the rule of law is affected in a fundamental way by all the other barriers to market entry which are of key importance for those interested in entering these markets.
Zobrazeno: 28. 10. 2024 19:38