SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ. Spokojenost zákazníků, loajalita zákazníků a výkonnost potravinářských podniků. Online. In prof. Ing. Štefan Majtán, Ph.D. Aktuálne problémy podnikovej sféry 2016. 1. vyd. Bratislava: Ekonomická univerzita Bratislava, 2016. s. 965-972. ISBN 978-80-225-4245-6. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Spokojenost zákazníků, loajalita zákazníků a výkonnost potravinářských podniků
Název anglicky Customer Satisfaction, Customer Loyalty and Performance of Food Industry Enterprises
Autoři SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání 1. vyd. Bratislava, Aktuálne problémy podnikovej sféry 2016, od s. 965-972, 8 s. 2016.
Nakladatel Ekonomická univerzita Bratislava
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00088019
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-225-4245-6
Klíčová slova anglicky Customer satisfaction; customer loyalty; performance of the enterprise; financial ratios; enterprises of food industry
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Změněno: 7. 7. 2016 09:08.
Anotace
Cílem článku je nalezení vztahu mezi spokojeností zákazníka, loajalitou zákazníka a výkonností podniků zpracovatelského průmyslu (konkrétně z oblasti potravinářského průmyslu). Záměrem výzkumu je určenit, které faktory spokojenosti a loajality zákazníka mají vliv na finanční výkonnost podniků potravinářského průmyslu. Článek vychází ze zjištění, že spokojenost zákazníka se odráží v jeho loajalitě k podniku a tato loajalita se dále odráží ve výkonnosti (ziskovosti) podniku. Výzkum byl proveden na základě dotazníkového šetření na vzorku studentů, kteří reprezentují populaci mladých a informovaných zákazníků. Náhodnně vybrané podniky z odvětví potravinářského průmyslu byly hodnoceny z hlediska zákazníků a finanční výkonnost těchto podniků byla hodnocena na základě účetních dat.
Anotace anglicky
The aim of this article is to find the relationship between customer satisfaction, customer loyalty and business performance of manufacturing enterprises (namely from the area of food industry). The issue of the research is to determine those factors of customer satisfaction and loyalty which affect the financial performance of food industry enterprises. The article is based on a finding that customer satisfaction is reflected in its loyalty to the enterprise and loyalty is consequently reflected in the enterprise performance (profitability). The research was conducted on the basis of questionnaire completed by students representing population of young informed customers. The randomly selected food industry enterprises were evaluated from the customers’ perspective and their financial performance was evaluated on the basis of the accounting data.
Návaznosti
GA16-16260S, projekt VaVNázev: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Grantová agentura ČR, Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 23:29