Detailed Information on Publication Record
2016
Spokojenost zákazníků, loajalita zákazníků a výkonnost potravinářských podniků
SUCHÁNEK, Petr and Maria KRÁLOVÁBasic information
Original name
Spokojenost zákazníků, loajalita zákazníků a výkonnost potravinářských podniků
Name (in English)
Customer Satisfaction, Customer Loyalty and Performance of Food Industry Enterprises
Authors
SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Maria KRÁLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Bratislava, Aktuálne problémy podnikovej sféry 2016, p. 965-972, 8 pp. 2016
Publisher
Ekonomická univerzita Bratislava
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/00216224:14560/16:00088019
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-225-4245-6
Keywords in English
Customer satisfaction; customer loyalty; performance of the enterprise; financial ratios; enterprises of food industry
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 7/7/2016 09:08, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.
V originále
Cílem článku je nalezení vztahu mezi spokojeností zákazníka, loajalitou zákazníka a výkonností podniků zpracovatelského průmyslu (konkrétně z oblasti potravinářského průmyslu). Záměrem výzkumu je určenit, které faktory spokojenosti a loajality zákazníka mají vliv na finanční výkonnost podniků potravinářského průmyslu. Článek vychází ze zjištění, že spokojenost zákazníka se odráží v jeho loajalitě k podniku a tato loajalita se dále odráží ve výkonnosti (ziskovosti) podniku. Výzkum byl proveden na základě dotazníkového šetření na vzorku studentů, kteří reprezentují populaci mladých a informovaných zákazníků. Náhodnně vybrané podniky z odvětví potravinářského průmyslu byly hodnoceny z hlediska zákazníků a finanční výkonnost těchto podniků byla hodnocena na základě účetních dat.
In English
The aim of this article is to find the relationship between customer satisfaction, customer loyalty and business performance of manufacturing enterprises (namely from the area of food industry). The issue of the research is to determine those factors of customer satisfaction and loyalty which affect the financial performance of food industry enterprises. The article is based on a finding that customer satisfaction is reflected in its loyalty to the enterprise and loyalty is consequently reflected in the enterprise performance (profitability). The research was conducted on the basis of questionnaire completed by students representing population of young informed customers. The randomly selected food industry enterprises were evaluated from the customers’ perspective and their financial performance was evaluated on the basis of the accounting data.
Links
GA16-16260S, research and development project |
|