Detailed Information on Publication Record
2016
Inquiry-based Science Education Modules and Their Effects on Teacher Education
TRNA, Josef and Eva TRNOVÁBasic information
Original name
Inquiry-based Science Education Modules and Their Effects on Teacher Education
Name in Czech
IBSE moduly a jejich působení na učitelské vzdělávání
Authors
TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Lisboa, Portugal, Education Applications & Developments II, p. 31-46, 16 pp. Advances in Education and Educational Trends Series, 2016
Publisher
in Science Press
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Portugal
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/16:00090324
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-989-99389-7-7
Keywords (in Czech)
IBSE; modul; přírodovědné vzdělávání; vzdělávání učitelů
Keywords in English
IBSE; module; science education; teacher education
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 29/3/2017 10:56, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
The objective of this research is the development of an IBSE teaching method, based on modules in IBSE. The second objective is the implementation of this educational method into science teacher education. This research was conducted within the PROFILES project in the European 7th Framework Programme. The basic methods of the research were design-based research and the curricular Delphi study. The main outcomes of the design-based research are the IBSE modules, which were used as the basis for training teachers in IBSE implementation. Selected authors on the basis of a presentation at the conference were asked to create a chapter in a monograph. Chapter in the book is the significant expansion and modification of the conference paper.
In Czech
Cílem prezentovaného výzkumu je vývoj IBSE výukové metody, založené na IBSE modulech. Dalším cílem je implementace této vzdělávací metody do učitelského vzdělávání. Výzkum byl realizován v rámci evropského projektu 7. rámcového programu PROFILES. Základní výzkumnou metodou byl design-based research a kurikulární Delphi studie. Hlavním výstupem konstrukčního výzkumu jsou IBSE moduly, které byly použity jako základ pro vzdělávání učitelů v aplikaci IBSE. Na základě prezentace na konferenci byli osloveni vybraní autoři, aby vytvořili kapitolu v monografii. Kapitola v knize vznikla zásadním rozšířením a modifikací konferenčního příspěvku.