C 2016

Inquiry-based Science Education Modules and Their Effects on Teacher Education

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Basic information

Original name

Inquiry-based Science Education Modules and Their Effects on Teacher Education

Name in Czech

IBSE moduly a jejich působení na učitelské vzdělávání

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Lisboa, Portugal, Education Applications & Developments II, p. 31-46, 16 pp. Advances in Education and Educational Trends Series, 2016

Publisher

in Science Press

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Portugal

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/16:00090324

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-989-99389-7-7

Keywords (in Czech)

IBSE; modul; přírodovědné vzdělávání; vzdělávání učitelů

Keywords in English

IBSE; module; science education; teacher education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 29/3/2017 10:56, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

The objective of this research is the development of an IBSE teaching method, based on modules in IBSE. The second objective is the implementation of this educational method into science teacher education. This research was conducted within the PROFILES project in the European 7th Framework Programme. The basic methods of the research were design-based research and the curricular Delphi study. The main outcomes of the design-based research are the IBSE modules, which were used as the basis for training teachers in IBSE implementation. Selected authors on the basis of a presentation at the conference were asked to create a chapter in a monograph. Chapter in the book is the significant expansion and modification of the conference paper.

In Czech

Cílem prezentovaného výzkumu je vývoj IBSE výukové metody, založené na IBSE modulech. Dalším cílem je implementace této vzdělávací metody do učitelského vzdělávání. Výzkum byl realizován v rámci evropského projektu 7. rámcového programu PROFILES. Základní výzkumnou metodou byl design-based research a kurikulární Delphi studie. Hlavním výstupem konstrukčního výzkumu jsou IBSE moduly, které byly použity jako základ pro vzdělávání učitelů v aplikaci IBSE. Na základě prezentace na konferenci byli osloveni vybraní autoři, aby vytvořili kapitolu v monografii. Kapitola v knize vznikla zásadním rozšířením a modifikací konferenčního příspěvku.