TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. Inquiry-based Science Education Modules and Their Effects on Teacher Education. In Mafalda Carmo,World Institute for Advanced Research and Science, WIARS. Education Applications & Developments II. 1st ed. Lisboa, Portugal: in Science Press, 2016, p. 31-46. Advances in Education and Educational Trends Series. ISBN 978-989-99389-7-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inquiry-based Science Education Modules and Their Effects on Teacher Education
Name in Czech IBSE moduly a jejich působení na učitelské vzdělávání
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Lisboa, Portugal, Education Applications & Developments II, p. 31-46, 16 pp. Advances in Education and Educational Trends Series, 2016.
Publisher in Science Press
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Portugal
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW nabídka knihy na webu nakladatele kompletní elektronická kniha
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00090324
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-989-99389-7-7
Keywords (in Czech) IBSE; modul; přírodovědné vzdělávání; vzdělávání učitelů
Keywords in English IBSE; module; science education; teacher education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Changed: 29/3/2017 10:56.
Abstract
The objective of this research is the development of an IBSE teaching method, based on modules in IBSE. The second objective is the implementation of this educational method into science teacher education. This research was conducted within the PROFILES project in the European 7th Framework Programme. The basic methods of the research were design-based research and the curricular Delphi study. The main outcomes of the design-based research are the IBSE modules, which were used as the basis for training teachers in IBSE implementation. Selected authors on the basis of a presentation at the conference were asked to create a chapter in a monograph. Chapter in the book is the significant expansion and modification of the conference paper.
Abstract (in Czech)
Cílem prezentovaného výzkumu je vývoj IBSE výukové metody, založené na IBSE modulech. Dalším cílem je implementace této vzdělávací metody do učitelského vzdělávání. Výzkum byl realizován v rámci evropského projektu 7. rámcového programu PROFILES. Základní výzkumnou metodou byl design-based research a kurikulární Delphi studie. Hlavním výstupem konstrukčního výzkumu jsou IBSE moduly, které byly použity jako základ pro vzdělávání učitelů v aplikaci IBSE. Na základě prezentace na konferenci byli osloveni vybraní autoři, aby vytvořili kapitolu v monografii. Kapitola v knize vznikla zásadním rozšířením a modifikací konferenčního příspěvku.
PrintDisplayed: 6/5/2024 22:21