TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Inquiry-based Science Education Modules and Their Effects on Teacher Education. In Mafalda Carmo,World Institute for Advanced Research and Science, WIARS. Education Applications & Developments II. 1. vyd. Lisboa, Portugal: in Science Press. s. 31-46. Advances in Education and Educational Trends Series. ISBN 978-989-99389-7-7. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inquiry-based Science Education Modules and Their Effects on Teacher Education
Název česky IBSE moduly a jejich působení na učitelské vzdělávání
Autoři TRNA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Lisboa, Portugal, Education Applications & Developments II, od s. 31-46, 16 s. Advances in Education and Educational Trends Series, 2016.
Nakladatel in Science Press
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW nabídka knihy na webu nakladatele kompletní elektronická kniha
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00090324
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-989-99389-7-7
Klíčová slova česky IBSE; modul; přírodovědné vzdělávání; vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky IBSE; module; science education; teacher education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 29. 3. 2017 10:56.
Anotace
The objective of this research is the development of an IBSE teaching method, based on modules in IBSE. The second objective is the implementation of this educational method into science teacher education. This research was conducted within the PROFILES project in the European 7th Framework Programme. The basic methods of the research were design-based research and the curricular Delphi study. The main outcomes of the design-based research are the IBSE modules, which were used as the basis for training teachers in IBSE implementation. Selected authors on the basis of a presentation at the conference were asked to create a chapter in a monograph. Chapter in the book is the significant expansion and modification of the conference paper.
Anotace česky
Cílem prezentovaného výzkumu je vývoj IBSE výukové metody, založené na IBSE modulech. Dalším cílem je implementace této vzdělávací metody do učitelského vzdělávání. Výzkum byl realizován v rámci evropského projektu 7. rámcového programu PROFILES. Základní výzkumnou metodou byl design-based research a kurikulární Delphi studie. Hlavním výstupem konstrukčního výzkumu jsou IBSE moduly, které byly použity jako základ pro vzdělávání učitelů v aplikaci IBSE. Na základě prezentace na konferenci byli osloveni vybraní autoři, aby vytvořili kapitolu v monografii. Kapitola v knize vznikla zásadním rozšířením a modifikací konferenčního příspěvku.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 06:31