a 2016

Miskoncepce žáků základních škol ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie

ŠINDELKOVÁ, Monika and Irena PLUCKOVÁ

Basic information

Original name

Miskoncepce žáků základních škol ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie

Name in Czech

Miskoncepce žáků základních škol ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie

Authors

ŠINDELKOVÁ, Monika and Irena PLUCKOVÁ

Edition

12. MIĘDZYNARODOWE SEMINARIUM DOKTORANCKIE Z ZAKRESU DYDAKTYKI CHEMII, 2016

Other information

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

miskoncepce, prekoncepce, tříúrovňový didaktický test, dotazníkové šetření, žákovská kresba
Změněno: 7/3/2017 16:48, PhDr. Mgr. Monika Bortlíková

Abstract

V originále

Přednáška na konferenci: Na začátku výuky předmětu chemie k ní každý z žáků přistupuje s určitými představami o tématech, jež budou v rámci tohoto přírodovědného předmětu probírána. Tyto představy mohou být správné, ale i mylné. Svoji roli v těchto představách hraje názor spolužáků, kteří předmět chemie právě absolvují či jej již absolvovali, ale je zde také mnoho jiných činitelů, jež představy žáků o chemii a jejích tématech správně či mylně formují. Příspěvek se bude věnovat problematice miskoncepcí u žáků 8. ročníku základní školy ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie. Obsahem samotného příspěvku jsou nejčastěji využívané výzkumné metody pro diagnostiku miskoncepcí a prekoncepcí, jako jsou tříúrovňové didaktické testy, dotazníková šetření, rozhovory a v neposlední řadě analýza žákovské kresby. Všechny tyto metody v sobě ukrývají mnoho pozitivních i negativních stránek. Předložený příspěvek seznamuje s výše uvedenými metodami.