ŠINDELKOVÁ, Monika and Irena PLUCKOVÁ. Miskoncepce žáků základních škol ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie. In 12. MIĘDZYNARODOWE SEMINARIUM DOKTORANCKIE Z ZAKRESU DYDAKTYKI CHEMII. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Miskoncepce žáků základních škol ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie
Name in Czech Miskoncepce žáků základních škol ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie
Authors ŠINDELKOVÁ, Monika and Irena PLUCKOVÁ.
Edition 12. MIĘDZYNARODOWE SEMINARIUM DOKTORANCKIE Z ZAKRESU DYDAKTYKI CHEMII, 2016.
Other information
Type of outcome Conference abstract
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) miskoncepce, prekoncepce, tříúrovňový didaktický test, dotazníkové šetření, žákovská kresba
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Monika Bortlíková, učo 322537. Changed: 7/3/2017 16:48.
Abstract
Přednáška na konferenci: Na začátku výuky předmětu chemie k ní každý z žáků přistupuje s určitými představami o tématech, jež budou v rámci tohoto přírodovědného předmětu probírána. Tyto představy mohou být správné, ale i mylné. Svoji roli v těchto představách hraje názor spolužáků, kteří předmět chemie právě absolvují či jej již absolvovali, ale je zde také mnoho jiných činitelů, jež představy žáků o chemii a jejích tématech správně či mylně formují. Příspěvek se bude věnovat problematice miskoncepcí u žáků 8. ročníku základní školy ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie. Obsahem samotného příspěvku jsou nejčastěji využívané výzkumné metody pro diagnostiku miskoncepcí a prekoncepcí, jako jsou tříúrovňové didaktické testy, dotazníková šetření, rozhovory a v neposlední řadě analýza žákovské kresby. Všechny tyto metody v sobě ukrývají mnoho pozitivních i negativních stránek. Předložený příspěvek seznamuje s výše uvedenými metodami.
PrintDisplayed: 7/5/2024 08:35