ŽALOUDÍKOVÁ, Iva. Dětské pojetí smrti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 147 s. ISBN 978-80-210-8104-8. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dětské pojetí smrti
Název anglicky Children’s perceptions of death
Autoři ŽALOUDÍKOVÁ, Iva.
Vydání 1. vyd. Brno, 147 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-8104-8
Klíčová slova česky děti; smrt; koncept smrti; dětské představy o smrti; dětské chápání smrti; dětské vnímání smrti; dětské pojetí smrti
Klíčová slova anglicky children; death; death concept; children s images of death; children s understanding of death; children s conceptions of death
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 8. 7. 2016 14:37.
Anotace
Publikace se zabývá představami školních a předškolních dětí o smrti. Přibližuje faktory ovlivňující pojetí smrti, jako je věk, kognitivní zralost, religiozita, vlastní zkušenost se smrtí a další. Sleduje vývoj pojetí smrti u dětí ve věku od 3 do 11 let v jednotlivých komponentách (nevyhnutelnost, univerzalita, nevratnost, skončení funkcí, příčinnost) a současně zjištuje vyzrálost pojetí smrti. K tomuto zjištění je použito metody kresby, rozhovoru, pozorování, pojmové mapy a dotazník pro rodiče. Zaměřuje se na doporučení, jak seznámit děti se smrtí, na proces truchlení, na to, jak s dětmi o smrti hovořit ve škole nebo v rodině.
Anotace anglicky
This monography deals with young school and preschool children s perceptions, images, understanding of death phenomena. It is concerned on the factors which influenced the maturity of death concept like, cognitive development, personal experience etc. It focuses on development of death concept in children aged 3 to 11 with its components as inevitability, universality, irreversibility, nonfunctionality, causality. Th e qualitative methodology is used in the research part: drawnings, an individual semistructured interview, an observation, mental maps and questionnaire for parents. In the end there is a reccomendation how to talk with children about death in school and in the family environment.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 09:26