STADLEROVÁ, Hana. Speciální výtvarná výchova v pomáhajících profesích. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 220 s. ISBN 978-80-210-8128-4. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Speciální výtvarná výchova v pomáhajících profesích.
Název anglicky Special art education in helping professions
Autoři STADLEROVÁ, Hana.
Vydání 1. vyd. Brno, 220 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-8128-4
Klíčová slova česky speciální výtvarná výchova; historie; osobnosti pedagogiky; klient; humanistický přístup; kreativita; umělecká seberealizace; zisky tvůrčích aktivit; prezentace
Klíčová slova anglicky special art education; history; personalities of pedagogy; client; humanistic approach; creativity; artistic fulfilment; the benefits of creative activities; presentation
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 8. 7. 2016 14:42.
Anotace
Odborná publikace je věnována novému oboru – speciální výtvarné výchově. První část textu vymezuje speciální výtvarnou výchovu v historickém kontextu pomáhajících profesí, poukazuje na roli tvorby v kreativních projektech realizovaných s podporou jednotlivců nebo institucí. Zvláštní pozornost je věnována osobnostem výtvarné pedagogiky, které rozvíjely a dále inspirují teorii a praxi současné speciální výtvarné výchovy. Té je věnována druhá část textu. Kapitoly mapují vznik speciální výtvarné výchovy, vztah k dalším oborům, které uplatňují a podporují tvořivé aktivity. Na základě výsledků výzkumu jsou vymezeny základní charakteristiky projektů speciální výtvarné výchovy, včetně požadavků, jak přistupovat ke klientům. Text zdůvodňuje přínos tvorby pro sociálně znevýhodněné klienty i význam veřejné prezentace výstupů jejich výtvarné seberealizace.
Anotace anglicky
The publication is devoted to a new field – special art education. The first part defines the special art education within the historical context of helping professions and it highlights the role of artwork within creative projects which are implemented with the support of individuals or institutions. Particular attention is given to personalities of art education who developed and who continue to inspire the theory and practice of contemporary special art education. The second part of the text is dedicated to the current special art education. The individual chapters summarize the origins of special art education and its relation to other disciplines that apply and encourage creative activity. The basic characteristics of special art education are defined, including requirements of how to approach clients on the basis of research results. The text explains the benefits of creation for socially disadvantaged clients as well as the importance of public presentation of the results of their artistic self-realization.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 08:04