B 2016

Teorie a praxe projektové výuky

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana

Basic information

Original name

Teorie a praxe projektové výuky

Name (in English)

The Theory and Practise of Project Teaching

Edition

2. vyd. Brno, 160 pp. Spisy pedagogické fakuty Masarykovy univerzity svazek č. 100, 2016

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-8163-5

Keywords (in Czech)

projekt; projektová metoda; projektová výuka; učitelovo pojetí projektové výuky; zkušenosti studentů s projektovou výukou; profesní příprava na projektovou výuku

Keywords in English

project; project method; project teaching; teacher's concepts of project-based teaching; experiences with the project based teaching
Změněno: 13/3/2017 13:45, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Publikace shrnuje teoretická východiska projektové výuky. Zvláštní pozornost je věnována projektové výuce v kontextu obsahu profesní přípravy studentů učitelství 1. stupně ZŠ. Přináší výsledky kvantitativního i kvalitativního výzkumu zaměřeného na mapování učitelova pojetí projektové výuky a zkušenosti studentů s projektovou výukou. Vyšla také jako el. verze on-line: 978-80-210-8164-2

In English

The book summarizes theoretically the resolutions on project work. A particular attention is paid to project work being included in the syllabus of the Faculty of Educational Studies. The book brings the results of quantitative and qualitative research focused on mapping out teacher's notions of project-based teaching and student's experiences with the project based teaching.On-line version:978-80-210-8164-2.