KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky (The Theory and Practise of Project Teaching). 2nd ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 160 pp. ISBN 978-80-210-8163-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teorie a praxe projektové výuky
Name (in English) The Theory and Practise of Project Teaching
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana.
Edition 2. vyd. Brno, 160 pp. 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-8163-5
Keywords (in Czech) projekt, projektová metoda, projektová výuka, učitelovo pojetí projektové výuky, zkušenosti studentů s projektovou výukou, profesní příprava na projektovou výuku
Keywords in English project, project method, project teaching, teacher's concepts of project-based teaching, experiences with the project based teaching
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 21/7/2016 15:24.
Abstract
Publikace Teorie a praxe projektové výuky shrnuje teoretická východiska projektové výuky. Zvláštní pozornost je věnována projektové výuce v kontextu obsahu profesní přípravy studentů učitelství 1. stupně ZŠ. Její součástí jsou příklady projektů realizovaných studenty PdF MU Brno. Poslední kapitoly přináší výsledky výzkumu zaměřeného na mapování učitelova pojetí projektové výuky a zkušenosti studentů s projektovou výukou.
Abstract (in English)
The book Theory and practise project teachingsummarizes theoretically the resolutions on project work. A particular attention is paid to project work being included in the syllabus of the Faculty of Educational Studies. It contens the examples of student's projects of the Faculty of Educational Studies in Brno. The last chapters brings in the results of research focused on mapping out teacher's notions of project-based teaching and student's experiences with the project based teaching.
PrintDisplayed: 5/5/2024 20:14