TRNOVÁ, Eva, Tomáš JANKO, Josef TRNA and Karolína PEŠKOVÁ. Typy vzdělávacích komiksů a analýza jejich edukačního potenciálu pro přírodovědnou výuku (The Types of Educational Comics and Analysis of Their Educational Potential for Science Instruction). Scientia in educatione. Praha, 2016, vol. 7, No 1, p. 49-64. ISSN 1804-7106. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1350139, author = {Trnová, Eva and Janko, Tomáš and Trna, Josef and Pešková, Karolína}, article_location = {Praha}, article_number = {1}, keywords = {comics; connectivism; educational comic; Net-generation; science education; STEM school subjects}, language = {cze}, issn = {1804-7106}, journal = {Scientia in educatione}, title = {Typy vzdělávacích komiksů a analýza jejich edukačního potenciálu pro přírodovědnou výuku}, url = {http://www.scied.cz/index.php/scied/article/view/225}, volume = {7}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1350139 AU - Trnová, Eva - Janko, Tomáš - Trna, Josef - Pešková, Karolína PY - 2016 TI - Typy vzdělávacích komiksů a analýza jejich edukačního potenciálu pro přírodovědnou výuku JF - Scientia in educatione VL - 7 IS - 1 SP - 49-64 EP - 49-64 SN - 18047106 KW - comics KW - connectivism KW - educational comic KW - Net-generation KW - science education KW - STEM school subjects UR - http://www.scied.cz/index.php/scied/article/view/225 L2 - http://www.scied.cz/index.php/scied/article/view/225 N2 - Komiksové příběhy jsou tradičně vnímány jako specifické populární médium. Vzhledem k jejich oblíbenosti a srozumitelnosti pro dospívající je jim však pozornost stále častěji věnována i v oblasti přírodovědného vzdělávání. Důležitým aspektem je v tomto ohledu nejen obsah komiksů, ale také jejich výrazové prostředky. Cílem studie je přispět ke konkretizaci edukačního potenciálu komiksů a naznačit způsoby jejich pedagogického využití v kontextu motivace a poznávacích charakteristik současné NET-generace žáků. Jádro studie představuje analýza ukázek vzdělávacích komiksů s přírodovědnou tématikou, jež se uplatňují při transformování přírodovědných konceptů do lépe uchopitelné podoby. Nejdříve je čtenář v obecné rovině seznamován s přínosem komiksů vzhledem k učebním návykům současných žáků. Následně jsou objasňovány vlastnosti vzdělávacího komiksu a podrobněji vysvětlováno jeho fungování jako didaktického prostředku. V závěru studie jsou na základě zjištěných poznatků vyvozována didaktická doporučení a popisovány příklady efektivního využití vzdělávacích komiksů v přírodovědné výuce. ER -
TRNOVÁ, Eva, Tomáš JANKO, Josef TRNA and Karolína PEŠKOVÁ. Typy vzdělávacích komiksů a analýza jejich edukačního potenciálu pro přírodovědnou výuku (The Types of Educational Comics and Analysis of Their Educational Potential for Science Instruction). \textit{Scientia in educatione}. Praha, 2016, vol.~7, No~1, p.~49-64. ISSN~1804-7106.
|