VEJRYCHOVÁ, Radka, Barbora SVÁTKOVÁ, Lenka REMSOVÁ, Hana STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Marie PAVLOVSKÁ, Martina KUROWSKI, Jan BUCHTA, Lucie SVOBODOVÁ, Milan SMUTNÝ, Barbora KUČEROVÁ, Martina SVOBODOVÁ and Zdeněk ŽANDA. Multikulturní výchova cestou výtvarné a dramatické dílny (Multicultural education through art and drama workshops). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 112 pp. ISBN 978-80-210-8008-9. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-8008-2015. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Multikulturní výchova cestou výtvarné a dramatické dílny
Name (in English) Multicultural education through art and drama workshops
Authors VEJRYCHOVÁ, Radka, Barbora SVÁTKOVÁ, Lenka REMSOVÁ, Hana STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Marie PAVLOVSKÁ, Martina KUROWSKI, Jan BUCHTA, Lucie SVOBODOVÁ, Milan SMUTNÝ, Barbora KUČEROVÁ, Martina SVOBODOVÁ and Zdeněk ŽANDA.
Edition 1. vyd. Brno, 112 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-8008-9
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-8008-2015
Keywords (in Czech) multikulturní výchova; dramatická výchova; výtvarná výchova; empatie; tvořivost; dramatická hra; sociální role; osobnostní, sociální, umělecký rozvoj; holistické poznání; transkulturní přístup; výchova uměním
Tags Munipress
Changed by Changed by: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Changed: 27/7/2016 10:03.
Abstract
Publikace je výsledkem projektového záměru, který probíhal během roku 2013 díky finanční podpoře MŠMT a čtenáře zve k diskuzi o možnostech pedagogických přístupů při realizaci průřezového tématu multikulturní výchovy, které se objevuje v nové koncepci vzdělávání. Autoři publikace spatřují významný potenciál pro realizaci multikulturních témat v dramatické výchově a výtvarné výchově, a to zejména prostřednictvím příběhu. Ten se ve spojení s dramatickými a výtvarnými technikami může stát silným pedagogickým nástrojem vedoucím k prolomení zažitého jednání žáků. Publikace je podporou pro pedagogy k využití strukturované dramatické hry jako způsobu učení. Také představuje možnost multikulturní výchovy v žitém prostoru, ve kterém in situ navazujeme na příběh místa a jeho genius loci. Autoři publikace využívají při tvorbě uměleckých dílen transkulturní přístup.
PrintDisplayed: 28/3/2024 13:44