VLČKOVÁ, Kateřina, Karolína PEŠKOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Miroslav JANÍK and Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ. Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti (Learner strategies in English as a foreign language and their relation to achievement). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 479 pp. ISBN 978-80-210-7595-5. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7595-2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti
Name (in English) Learner strategies in English as a foreign language and their relation to achievement
Authors VLČKOVÁ, Kateřina, Karolína PEŠKOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Miroslav JANÍK and Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 479 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-7595-5
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-7595-2014
Keywords (in Czech) strategie učení; strategie užívání jazyka; sekvence strategií; shluky strategií; řečové dovednosti; jazykové úlohy; úspěšnost řešení úloh; angličtina jako cizí jazyk
Keywords in English learner strategies; language use strategies; strategy sequences; strategy clusters; language skills; language tasks; achievement in language tasks; English as a foreign language
Tags Munipress
Bibliography 266 records
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 16/2/2017 14:10.
Abstract
Monografie prezentuje výsledky výzkumu žákovských strategií (především strategií užívání jazyka) uplatňovaných při učení se angličtině jako cizímu jazyku na konci základního vzdělávání. Žáky deklarované používání strategií je dáno do souvislosti s indikátory jejich vzdělávacích výsledků, jako jsou skóre z úloh KET na úrovni A2 či známka z anglického jazyka. Strategie a úspěšnost řešení úloh jsou zkoumány u řečových dovedností čtení, poslech, mluvení a psaní a v kontextu dalších proměnných, jako jsou učební a výkonová motivace, styly učení či podpora strategií učitelem. Smíšený výzkum kombinuje dotazníky, didaktický test a volné písemné výpovědi žáků o používaných strategiích při řešení úloh. Výzkumný vzorek zahrnuje 462 žáků 9. ročníku z 16 škol náhodného výběru v Jihomoravském kraji.
Abstract (in English)
Monografie prezentuje výsledky výzkumu žákovských strategií (především strategií užívání jazyka) uplatňovaných při učení se angličtině jako cizímu jazyku na konci základního vzdělávání. Žáky deklarované používání strategií je dáno do souvislosti s indikátory jejich vzdělávacích výsledků, jako jsou skóre z úloh KET na úrovni A2 či známka z anglického jazyka. Strategie a úspěšnost řešení úloh jsou zkoumány u řečových dovedností čtení, poslech, mluvení a psaní a v kontextu dalších proměnných, jako jsou učební a výkonová motivace, styly učení či podpora strategií učitelem. Smíšený výzkum kombinuje dotazníky, didaktický test a volné písemné výpovědi žáků o používaných strategiích při řešení úloh. Výzkumný vzorek zahrnuje 462 žáků 9. ročníku z 16 škol náhodného výběru v Jihomoravském kraji.
PrintDisplayed: 9/8/2024 09:38