SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ. Reflection of Customer Satisfaction in selected Performance Indicators of Food Enterprises. In Krajicek, J; Nesleha, J; Urbanovsky, K. European Financial Systems 2016. Brno: Masaryk University. s. 760-767. ISBN 978-80-210-8308-0. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reflection of Customer Satisfaction in selected Performance Indicators of Food Enterprises
Autoři SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, European Financial Systems 2016, od s. 760-767, 8 s. 2016.
Nakladatel Masaryk University
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00088048
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-8308-0
UT WoS 000385692200101
Klíčová slova anglicky consumer satisfaction; performance; food industry; ratios; investors' strategy
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 25. 4. 2019 10:47.
Anotace
The aim of this article is to describe characteristic features of food industry enterprises in Czech Republic in relation to customer satisfaction with respect to investors’ diverse objectives. The performance of companies, measured by financial ratios such as ROA, ROE, ATO, EVA, etc., can be connected to different goals that investors might pursue (focusing on a long-term or short-term perspective, minimum risk, a preference for high turnover, etc.). The research shows what the typical values of selected financial ratios are in a group of companies with more satisfied or less satisfied customers and what financial ratios are significantly associated with customer satisfaction. These results may serve as a clue that helps investors to determine which companies best correspond with their goals. This paper is part of consumer satisfaction research based on a questionnaire on satisfaction completed by customers in 2015. The data related to the financial performance of enterprises are available in the Albertina database.
Návaznosti
GA16-16260S, projekt VaVNázev: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Grantová agentura ČR, Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 14:48