Detailed Information on Publication Record
2016
Attitudes of Social Workers to Complementary and Alternative Methods of Interventions for Children with Autism in Kerala, India
ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava and Tomáš HUDECBasic information
Original name
Attitudes of Social Workers to Complementary and Alternative Methods of Interventions for Children with Autism in Kerala, India
Name in Czech
Postoje sociálních pracovníků ke komplementárním a alternativním metodám intervence dětí s autismem v Kerale, Indie
Authors
ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Tomáš HUDEC (203 Czech Republic)
Edition
E-pedagogium, Olomouc, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 2016, 1213-7499
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/16:00090582
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech)
Postoj ;Autismus; Komplementární metody; Alternativní metody; Sociální práce
Keywords in English
Attitude; Autism; Complementary methods; Alternative methods ; Social Work
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 30/4/2017 18:58, Dipl.-Theol. Univ. Stanislava Ševčíková, MBA, Ph.D.
V originále
The authors present the topic of professional social workers’ attitudes and practice towards complementary (healthcare, psychotherapy, special education) and alternative (ayurveda, homeopathy, music therapy, yoga, meditation) medicine for children with autism spectrum disorders in Indian Kerala. Field research was conducted directly in the Indian state of Kerala with professional social workers using a qualitative research strategy in the form of semi-structured interviews. The aim of the study was a gaining a better understanding of the cultural context and specific features of psychiatric social work in India.
In Czech
Autoři prezentují problematiku postojů a praxe profesionálních sociálních pracovníků ke komplementární (psychoterapie, speciální pedagogika) a alternativní medicíně (ajurvéda, homeopatie, terapie hudbou, jóga, meditace) s dětmi s autismem v indické Kerale. Výzkum byl realizován přímo v indické Kerale s profesionálními sociálními pracovníky kvalitativní výzkumnou strategií formou polostrukturovaných rozhovorů. Cílem studie je získat lepší porozumění kulturního kontextu a specifických rysů psychiatrické sociální práce v Indii.