J 2016

Attitudes of Social Workers to Complementary and Alternative Methods of Interventions for Children with Autism in Kerala, India

ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava and Tomáš HUDEC

Basic information

Original name

Attitudes of Social Workers to Complementary and Alternative Methods of Interventions for Children with Autism in Kerala, India

Name in Czech

Postoje sociálních pracovníků ke komplementárním a alternativním metodám intervence dětí s autismem v Kerale, Indie

Authors

ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Tomáš HUDEC (203 Czech Republic)

Edition

E-pedagogium, Olomouc, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 2016, 1213-7499

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14230/16:00090582

Organization unit

Faculty of Social Studies

Keywords (in Czech)

Postoj ;Autismus; Komplementární metody; Alternativní metody; Sociální práce

Keywords in English

Attitude; Autism; Complementary methods; Alternative methods ; Social Work

Tags

International impact, Reviewed

Abstract

V originále

The authors present the topic of professional social workers’ attitudes and practice towards complementary (healthcare, psychotherapy, special education) and alternative (ayurveda, homeopathy, music therapy, yoga, meditation) medicine for children with autism spectrum disorders in Indian Kerala. Field research was conducted directly in the Indian state of Kerala with professional social workers using a qualitative research strategy in the form of semi-structured interviews. The aim of the study was a gaining a better understanding of the cultural context and specific features of psychiatric social work in India.

In Czech

Autoři prezentují problematiku postojů a praxe profesionálních sociálních pracovníků ke komplementární (psychoterapie, speciální pedagogika) a alternativní medicíně (ajurvéda, homeopatie, terapie hudbou, jóga, meditace) s dětmi s autismem v indické Kerale. Výzkum byl realizován přímo v indické Kerale s profesionálními sociálními pracovníky kvalitativní výzkumnou strategií formou polostrukturovaných rozhovorů. Cílem studie je získat lepší porozumění kulturního kontextu a specifických rysů psychiatrické sociální práce v Indii.