LAZAROVÁ, Bohumíra, Lenka HLOUŠKOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ, Milan POL and Josef LUKAS. Řízení inkluze ve škole (Management of inclusion in schools). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 179 pp. ISBN 978-80-210-8037-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Řízení inkluze ve škole
Name (in English) Management of inclusion in schools
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina TRNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Josef LUKAS (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, 179 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/15:00090617
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-210-8037-9
Keywords (in Czech) řízení školy; inkluzivní vzdělávání; vedení školy; vzdělávací politika; vícečetná případová studie
Keywords in English school management; inclusive education; school leadership; educational policy; multiple case study
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 11/4/2017 17:30.
Abstract
Publikace se věnuje tématu řízení inkluzivního vzdělávání v českých školách. První část obsahuje analýzu mezinárodního a českého politického diskurzu týkajícího se realizace inkluze ve vzdělávání v posledních dvaceti letech. Druhá část publikace se pak zaměřuje na témata spojená s řízením inkluzivního vzdělávání a ústí v analýzu výsledků vícečetné případové studie řízení inkluzivního vzdělávání v českých základních školách. Kompletní text publikace je dostupný na https://munispace.muni.cz/book?id=837
Abstract (in English)
The book is focused on the management and leadership of inclusion in Czech schools. The opening part is an analysis of the international and national political discourse on inclusive education as it has been developed over the last 20 years. The second part of the book is focused on themes related to the practice of management and leadership of inclusion in Czech schools and presents an analysis of the results of a multiple case study conducted in Czech basic schools (6-15) in the years 2013 to 2015.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUName: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects
PrintDisplayed: 28/4/2024 07:28