Detailed Information on Publication Record
2015
Řízení inkluze ve škole
LAZAROVÁ, Bohumíra, Lenka HLOUŠKOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ, Milan POL, Josef LUKAS et. al.Basic information
Original name
Řízení inkluze ve škole
Name (in English)
Management of inclusion in schools
Authors
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina TRNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Josef LUKAS (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, 179 pp. 2015
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/15:00090617
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-210-8037-9
Keywords (in Czech)
řízení školy; inkluzivní vzdělávání; vedení školy; vzdělávací politika; vícečetná případová studie
Keywords in English
school management; inclusive education; school leadership; educational policy; multiple case study
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 11/4/2017 17:30, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Publikace se věnuje tématu řízení inkluzivního vzdělávání v českých školách. První část obsahuje analýzu mezinárodního a českého politického diskurzu týkajícího se realizace inkluze ve vzdělávání v posledních dvaceti letech. Druhá část publikace se pak zaměřuje na témata spojená s řízením inkluzivního vzdělávání a ústí v analýzu výsledků vícečetné případové studie řízení inkluzivního vzdělávání v českých základních školách. Kompletní text publikace je dostupný na https://munispace.muni.cz/book?id=837
In English
The book is focused on the management and leadership of inclusion in Czech schools. The opening part is an analysis of the international and national political discourse on inclusive education as it has been developed over the last 20 years. The second part of the book is focused on themes related to the practice of management and leadership of inclusion in Czech schools and presents an analysis of the results of a multiple case study conducted in Czech basic schools (6-15) in the years 2013 to 2015.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|