B 2015

Řízení inkluze ve škole

LAZAROVÁ, Bohumíra, Lenka HLOUŠKOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ, Milan POL, Josef LUKAS et. al.

Basic information

Original name

Řízení inkluze ve škole

Name (in English)

Management of inclusion in schools

Authors

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina TRNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Josef LUKAS (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, 179 pp. 2015

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14210/15:00090617

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-210-8037-9

Keywords (in Czech)

řízení školy; inkluzivní vzdělávání; vedení školy; vzdělávací politika; vícečetná případová studie

Keywords in English

school management; inclusive education; school leadership; educational policy; multiple case study

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 11/4/2017 17:30, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

Publikace se věnuje tématu řízení inkluzivního vzdělávání v českých školách. První část obsahuje analýzu mezinárodního a českého politického diskurzu týkajícího se realizace inkluze ve vzdělávání v posledních dvaceti letech. Druhá část publikace se pak zaměřuje na témata spojená s řízením inkluzivního vzdělávání a ústí v analýzu výsledků vícečetné případové studie řízení inkluzivního vzdělávání v českých základních školách. Kompletní text publikace je dostupný na https://munispace.muni.cz/book?id=837

In English

The book is focused on the management and leadership of inclusion in Czech schools. The opening part is an analysis of the international and national political discourse on inclusive education as it has been developed over the last 20 years. The second part of the book is focused on themes related to the practice of management and leadership of inclusion in Czech schools and presents an analysis of the results of a multiple case study conducted in Czech basic schools (6-15) in the years 2013 to 2015.

Links

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Name: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects