B 2016

Proměna mateřské školy v učící se organizaci.

SYSLOVÁ, Zora, Filip KUCHAŘ, Hana SCHENKOVÁ, Miroslava STRAKATÁ, Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Proměna mateřské školy v učící se organizaci.

Name (in English)

Transforming kindergarten learners organization.

Authors

SYSLOVÁ, Zora, Filip KUCHAŘ, Hana SCHENKOVÁ, Miroslava STRAKATÁ and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ

Edition

První. Praha, 127 pp. 2016

Publisher

Wolters Kluwer, a. s.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7552-113-2

Keywords (in Czech)

management školy; mateřské školy; předškolní vzdělávání vzdělávání; sdílení; spolupráce; učící se organizace

Keywords in English

school management; kindergartens; pre-school education; sharing; cooperation; learning organization

Tags

Reviewed
Změněno: 29/3/2017 13:32, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Publikace je psaná se záměrem pomoci změnit zaběhnuté paradigma vedení lidí směrem k jejich participaci na řízení mateřské školy, týmovému přístupu a ochotě učit se. Postihuje postavení mateřské školy v současné společnosti a obecné principy jejího fungování, zejména z pohledu řízení. Charakterizuje způsoby komunikace a spolupráce jak uvnitř školy, tak i vně. Snaží přiblížit vliv sdílení mezi učiteli na zkvalitňování předškolního vzdělávání. Zabývá se kolegiální podporou v jejích nejrůznějších podobách, včetně mentoringu.

In English

The publication is written with the intention to help change the well-established paradigm of leading people towards their participation in the management of the kindergarten, the team's approach and willingness to learn. It affects the position of a kindergarten in contemporary society and the general principles of its operation, especially in terms of management. Characterized ways of communication and cooperation both within the school and outside. Trying to bring influence sharing among teachers to improve the quality of preschool education. It deals with peer support in their various forms, including mentoring.
Displayed: 13/11/2024 22:22