JANÍK, Tomáš, Pavel BREBERA, Lubomír DOBRÝ, Pertti KANSANEN, Michaela PÍŠOVÁ, Petr NAJVAR, Renate SEEBAUEROVÁ, Jan SLAVÍK, Vlastimil ŠVEC and Josef TRNA. Pedagogical Content Knowledge nebo didaktická znalost obsahu? (Pedagogical Content Knowledge or Pedagogical Content Knowledge?). 1st ed. Brno: Paido, 2007, 124 pp. Pedagogický výzkum v teorii v praxi. ISBN 978-80-7315-139-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pedagogical Content Knowledge nebo didaktická znalost obsahu?
Name in Czech Pedagogical Content Knowledge nebo didaktická znalost obsahu?
Name (in English) Pedagogical Content Knowledge or Pedagogical Content Knowledge?
Authors JANÍK, Tomáš, Pavel BREBERA, Lubomír DOBRÝ, Pertti KANSANEN, Michaela PÍŠOVÁ, Petr NAJVAR, Renate SEEBAUEROVÁ, Jan SLAVÍK, Vlastimil ŠVEC and Josef TRNA.
Edition 1. vyd. Brno, 124 pp. Pedagogický výzkum v teorii v praxi, 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-139-3
Keywords (in Czech) didaktická znalost obsahu
Keywords in English pedagogical content knowledge
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Changed: 5/9/2016 22:41.
Abstract
Studie realizované týmem autorů nabízejí pohled na zavedení pojmu pedagogical content knowledge v pedagogice, charakterizují jeho ustanovení v pedagogickém výzkumu a zvažují přínos tohoto pojmu k aktuální diskusi o problematice kurikula a oborových didaktik.
Abstract (in English)
The studies conducted by a team of authors look at introduction of the concept of pedagogical content knowledge in educational science, characterise its establishment in educational research and consider the contribution of the concept to the current discussion on the issue of curriculum and subject didactics.
Links
GP406/06/P037, research and development projectName: Didaktická znalost obsahu jako klíčový koncept kurikulární reformy
Investor: Czech Science Foundation, Pedagogical content knowledge as a key issue in curricular reform
PrintDisplayed: 18/7/2024 08:32