Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1354004, author = {Syslová, Zora and Horká, Hana}, address = {Brno}, booktitle = {Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016}, editor = {Petr Hlaďo}, keywords = {action research; life-long learning; kindergarten; professional development; reflection; self-reflection; kindergarten teacher; video recordings}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7509-426-1}, pages = {405-418}, publisher = {Mendelova univerzita v Brně}, title = {Reflexe pedagogických činností jako klíčový faktor profesního rozvoje}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1354004 AU - Syslová, Zora - Horká, Hana PY - 2016 TI - Reflexe pedagogických činností jako klíčový faktor profesního rozvoje PB - Mendelova univerzita v Brně CY - Brno SN - 9788075094261 KW - action research KW - life-long learning KW - kindergarten KW - professional development KW - reflection KW - self-reflection KW - kindergarten teacher KW - video recordings N2 - Předložená studie se zabývá rozvojem profesních kompetencí s cílem zjistit úroveň reflektivních dovedností absolventů oboru Učitelství pro MŠ v celoživotním vzdělávání a v kombinované formě studia. Poukazuje na specifika vysokoškolské přípravy učitelů mateřských škol, která vycházejí z reflektivního modelu učitelského vzdělávání. Teoretická východiska opřená o několik relevantních modelů reflexe (Farell, 2002; Korthagen et al., 2011; aj.) jsou ilustrována výsledky výzkumného šetření. Ty potvrdily oprávněnost požadavků na podporu reflexe ve výuce. Proniknout do složitosti pedagogických jevů, orientovat se v nich a nacházet efektivní způsoby řešení může učitel pouze tehdy, dostane-li se jeho reflexe na kritickou úroveň. ER -
SYSLOVÁ, Zora and Hana HORKÁ. Reflexe pedagogických činností jako klíčový faktor profesního rozvoje (Reflection of Teaching Activities as the key Factor of Professional Development). In Petr Hlaďo. \textit{Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016}. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016, p.~405-418. ISBN~978-80-7509-426-1.
|