HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ and Veronika RODOVÁ. Rozvíjení didaktických dovedností v učitelském vzdělávání (Developing didactic skills in teacher training). In Petr Hlaďo. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016. 1. vyd. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016, p. 124-137. ISBN 978-80-7509-426-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rozvíjení didaktických dovedností v učitelském vzdělávání
Name (in English) Developing didactic skills in teacher training
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Veronika RODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016, p. 124-137, 14 pp. 2016.
Publisher Mendelova univerzita v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00090834
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7509-426-1
Keywords (in Czech) psychodidaktika; živý obraz; reflexe; kooperace; otevřené kódování; diskurzivní interpretace obsahu; didaktické dovednosti
Keywords in English still image; reflection; cooperation; open coding; discursive interpretation of the content; didactic skills
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 28/2/2017 11:06.
Abstract
Příspěvek představuje vybrané výukové strategie, založené na psychodidaktické aplikaci vzdělávacího obsahu a umožňující zapojovat do procesu výuky percepci, kooperaci, tvořivost a reflexi jako moderní požadavky na kvalitu vzdělávání dospělých. Předkládá vybrané výukové situace, které jsou analyzovány kvalitativními metodologickými postupy, vycházejícími ze strategií otevřeného kódování a diskurzivní interpretace, což odpovídá typu akčního deskriptivního výzkumu.
Abstract (in English)
The paper introduces selected educational strategies based on the psychodidactic application of educational content and enabling to involve perception, cooperation, creativity, and reflection in the process of education as the modern requirements for the quality of educating the adults. It presents selected educational situation, which have been analysed using qualitative methods based on the strategies of direct coding and discursive interpretation, which corresponds with the type of descriptive action research.
PrintDisplayed: 3/5/2024 00:13