D 2016

Rozvíjení didaktických dovedností v učitelském vzdělávání

HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ and Veronika RODOVÁ

Basic information

Original name

Rozvíjení didaktických dovedností v učitelském vzdělávání

Name (in English)

Developing didactic skills in teacher training

Authors

HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Veronika RODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016, p. 124-137, 14 pp. 2016

Publisher

Mendelova univerzita v Brně

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/16:00090834

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7509-426-1

Keywords (in Czech)

psychodidaktika; živý obraz; reflexe; kooperace; otevřené kódování; diskurzivní interpretace obsahu; didaktické dovednosti

Keywords in English

still image; reflection; cooperation; open coding; discursive interpretation of the content; didactic skills

Tags

Reviewed
Změněno: 28/2/2017 11:06, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Příspěvek představuje vybrané výukové strategie, založené na psychodidaktické aplikaci vzdělávacího obsahu a umožňující zapojovat do procesu výuky percepci, kooperaci, tvořivost a reflexi jako moderní požadavky na kvalitu vzdělávání dospělých. Předkládá vybrané výukové situace, které jsou analyzovány kvalitativními metodologickými postupy, vycházejícími ze strategií otevřeného kódování a diskurzivní interpretace, což odpovídá typu akčního deskriptivního výzkumu.

In English

The paper introduces selected educational strategies based on the psychodidactic application of educational content and enabling to involve perception, cooperation, creativity, and reflection in the process of education as the modern requirements for the quality of educating the adults. It presents selected educational situation, which have been analysed using qualitative methods based on the strategies of direct coding and discursive interpretation, which corresponds with the type of descriptive action research.