Detailed Information on Publication Record
2016
Rozvíjení didaktických dovedností v učitelském vzdělávání
HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ and Veronika RODOVÁBasic information
Original name
Rozvíjení didaktických dovedností v učitelském vzdělávání
Name (in English)
Developing didactic skills in teacher training
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Veronika RODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016, p. 124-137, 14 pp. 2016
Publisher
Mendelova univerzita v Brně
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/16:00090834
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7509-426-1
Keywords (in Czech)
psychodidaktika; živý obraz; reflexe; kooperace; otevřené kódování; diskurzivní interpretace obsahu; didaktické dovednosti
Keywords in English
still image; reflection; cooperation; open coding; discursive interpretation of the content; didactic skills
Tags
Reviewed
Změněno: 28/2/2017 11:06, Dana Nesnídalová
V originále
Příspěvek představuje vybrané výukové strategie, založené na psychodidaktické aplikaci vzdělávacího obsahu a umožňující zapojovat do procesu výuky percepci, kooperaci, tvořivost a reflexi jako moderní požadavky na kvalitu vzdělávání dospělých. Předkládá vybrané výukové situace, které jsou analyzovány kvalitativními metodologickými postupy, vycházejícími ze strategií otevřeného kódování a diskurzivní interpretace, což odpovídá typu akčního deskriptivního výzkumu.
In English
The paper introduces selected educational strategies based on the psychodidactic application of educational content and enabling to involve perception, cooperation, creativity, and reflection in the process of education as the modern requirements for the quality of educating the adults. It presents selected educational situation, which have been analysed using qualitative methods based on the strategies of direct coding and discursive interpretation, which corresponds with the type of descriptive action research.