V originále
Metodou anonymního dotazování byl osloven vzorek prezenčních studentů Masarykovy univerzity. Nábor respondentů byl prováděn pomocí metody sněhové koule. Výzkumná studie byla zaměřena na zkušenosti studentů s tzv. virtuálními drogami (počítač, mobilní telefon, internet, video, televize), patologické hráčství a jiné potenciálně rizikové způsoby chování (sázky, nakupování, půjčky, dluhy). Sebraná data byla statisticky analyzována. Práce s počítačem, internetem a mobilním telefonem jsou běžně provozovanými denními aktivitami, jichž respondenti využívají zejména k prohlížení obsahu webu, čtení pošty, chatování, pohybu v sociálních sítích, telefonování a psaní SMS zpráv. Prevalence celoživotní zkušenosti s hracími automaty činila v souboru 30 %, s výherními 20 %. Na počítači nebo herní konzoli hrálo v životě 80 % souboru, více než 40 % souboru si již někdy vsadilo. Třetina souboru si koupila dražší spotřební zboží, které nutně nepotřebovala, 5 % si vzalo spotřebitelský úvěr.
In English
Anonymous survey method was approached by a sample of full-time students at Masaryk University. Recruitment of respondents was conducted using the snowball method. The research study focused on students' experiences with the so-called virtual drugs (computer, mobile phone, internet, video, television), gambling and other potentially risky behaviours (betting, shopping, loans, debts). The collected data were statistically analysed. Working with a computer, internet and mobile phones are commonly operated daily activities, which respondents use to browse of the Web contents, reading e-mail, chat, social networking, phoning and writing SMS messages. Prevalence lifetime experience with slot machines amounted to a sample of 30% (game only), with 20% of winning. On the computer or game console to play in the lives of 80% of respondents, more than 40% of the population have ever bet. Third of the sample had bought more expensive consumer goods that are not necessarily needed, 5% have taken a consumer loan.