Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1354161, author = {Kachlík, Petr}, address = {Brno}, booktitle = {ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015}, edition = {první}, editor = {ŘEHULKA, E., REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.)}, keywords = {questionnaire; Internet; cyberbullying; mobile phones; prevention; social network; school; research; health; student}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-8139-0}, pages = {268-278}, publisher = {MU}, title = {Výskyt kyberšikany ve vzorku žáků základních a středních škol v oblasti Třebíčska}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1354161 AU - Kachlík, Petr PY - 2015 TI - Výskyt kyberšikany ve vzorku žáků základních a středních škol v oblasti Třebíčska PB - MU CY - Brno SN - 9788021081390 KW - questionnaire KW - Internet KW - cyberbullying KW - mobile phones KW - prevention KW - social network KW - school KW - research KW - health KW - student N2 - Kyberšikana představuje nový sociálně patologický jev, kdy jsou k šikanování využívány moderní informační a komunikační technologie. Důsledky kyberšikany mohou být stejně závažné jako u klasického šikanování, navíc jsou její prostředky snadno dostupné a mohou oslovit široký okruh uživatelů elektronických forem komunikace. Obrana není vždy snadná, kyberšikana vážně poškozuje všechny atributy zdraví oběti. Bylo uskutečněno výzkumné šetření kvantitativního charakteru, bylo využito anonymního dotazníku o 25 položkách. Byl osloven vzorek 415 žáků 2 základních a 3 středních škol v třebíčském mikroregionu. Z výsledků vyplynulo, že významně více zkušeností s kyberšikanou měli žáci středních škol. Dívky se mnohem častěji pohybují na sociálních sítích, které jsou potenciálně rizikovým prostředím pro cílení a šíření kyberšikany. Více jak 90 % souboru má svůj profil na sociálních sítích, minimálně třetina publikuje informace osobního charakteru a komunikuje i s neznámými uživateli. Téměř pětina oslovených tráví na internetu více jak 5 hodin denně, dvě třetiny rodiče v používání nijak neomezují. Pokud by se žáci stali obětí šikany, nejčastěji by se svěřili vlastní rodině a spolužákům, méně již učitelům. ER -
KACHLÍK, Petr. Výskyt kyberšikany ve vzorku žáků základních a středních škol v oblasti Třebíčska (The Incidence of Cyberbullying in a Sample of Pupils at Elementary and High Schools in Třebíč). In ŘEHULKA, E., REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). \textit{ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015}. první. Brno: MU, 2015, p.~268-278. ISBN~978-80-210-8139-0.
|