KACHLÍK, Petr. Pilotní šetření mapující znalosti o poskytování první pomoci a prevenci úrazů na vybraných středních odborných školách. Online. In ŘEHULKA, E., REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. první. Brno: MU, 2015. s. 279-287. ISBN 978-80-210-8139-0. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pilotní šetření mapující znalosti o poskytování první pomoci a prevenci úrazů na vybraných středních odborných školách
Název česky Pilotní šetření mapující znalosti o poskytování první pomoci a prevenci úrazů na vybraných středních odborných školách
Název anglicky A Pilot Survey Mapping Knowledge of First Aid and Accident Prevention at Selected Secondary Vocational Schools
Autoři KACHLÍK, Petr
Vydání první. Brno, ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015, od s. 279-287, 9 s. 2015.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8139-0
Klíčová slova česky dotazník; pedagog; prevence; první pomoc; rozhovor; škola; úraz; výzkum; zdraví; žák
Klíčová slova anglicky questionnaire; teacher; prevention; first aid; interview; school; injury; research; health; student
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 13. 3. 2017 21:29.
Anotace
Úrazy patří mezi aktuální a závažné faktory, které ohrožují život a zdraví dětí. Vyšší pravděpodobnost jejich výskytu je spojena se studiem žáků na odborných školách a učilištích. Proto je naprosto nezbytné, aby pedagogové i žáci znali dobře zásady bezpečnosti práce a základy poskytování první pomoci. Bylo uskutečněno výzkumné šetření na pilotním vzorku 80 žáků 2 středních škol v brněnském regionu. Ke sběru dat bylo využito nestandardizovaného anonymního dotazníku o 25 položkách doplněného o polostrukturované rozhovory o 8 položkách s pedagogy zodpovědnými za první pomoc a prevenci úrazů na školách. Data byla elektronicky zaznamenána a statisticky vyhodnocena. Byly zjištěny četné nedostatky ve výuce první pomoci, která buď zcela chybí, nebo je nesystematická. Bezpečnost a ochrana zdraví při manipulaci se stroji a nástroji je ošetřena solidně, ve znalostech o poskytování první pomoci jsou u žáků značné rezervy a bude nutné zkvalitnění jejich přípravy.
Anotace anglicky
Injuries are a current and relevant factors that threaten the lives and health of children. The higher probability of their occurrence is associated with the study at professional and vocational schools. Therefore, it is imperative that teachers and pupils knew well the principles of safety and the basics of first aid. The survey was carried out on a pilot sample of 80 pupils from 2 secondary schools in the Brno region. To collect the data was used non-standardized anonymous 25 items questionnaire, supplemented by 8 items interviews with teachers in charge of first aid and accident prevention in schools. Data were electronically recorded and statistically evaluated. They were found numerous deficiencies in the teaching of first aid, which is either completely missing or incoherent. Safety and health protection when handling machines and tools are treated solidly, knowledge of first aid at pupils are significant reserves and will need to improve their training.
Návaznosti
MUNI/A/0989/2015, interní kód MUNázev: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 23:31