J 2016

Role Rámcových vzdělávacích programů v rozvoji digitální gramotnosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

PITNEROVÁ, Pavla

Basic information

Original name

Role Rámcových vzdělávacích programů v rozvoji digitální gramotnosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Name (in English)

Role of Framework Educational Programmes in Developing Digital Literacy of Pupils with Special Educational Needs

Authors

PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Media4u Magazine, Jan Chromý, 2016, 1214-9187

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/16:00090851

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

digitální gramotnost; ICT; kompetence; RVP; speciální vzdělávací potřeby; přehled

Keywords in English

digital literacy; ICT; competence; Framework Educational Programme; SEN; overview
Změněno: 23/3/2017 13:08, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Abstract

V originále

Technologie umožňují nebo usnadňují komunikaci i těm, kteří mají obtíže s mobilitou, s dorozumíváním, smyslové deficity. Technologie pronikají i do vzdělávání – jako učební látka, ale také jako nástroj pro zprostředkovávání učiva. O digitální gramotnosti se mluví jako další z klíčových kompetencí pro 21. století. Přinášíme přehled o ICT v Rámcových vzdělávacích programech.

In English

Technologies enable or facilitate communications also for those who have difficulty with mobility, with comprehension, or sensory deficits. Technologies also penetrate into education - as teaching subject, but also as a tool for mediating the curriculum. The digital literacy is mentioned as another key competences for the 21st century. We present an overview of ICT in general educational programs.