Detailed Information on Publication Record
2016
Role Rámcových vzdělávacích programů v rozvoji digitální gramotnosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
PITNEROVÁ, PavlaBasic information
Original name
Role Rámcových vzdělávacích programů v rozvoji digitální gramotnosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English)
Role of Framework Educational Programmes in Developing Digital Literacy of Pupils with Special Educational Needs
Authors
PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Media4u Magazine, Jan Chromý, 2016, 1214-9187
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/16:00090851
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
digitální gramotnost; ICT; kompetence; RVP; speciální vzdělávací potřeby; přehled
Keywords in English
digital literacy; ICT; competence; Framework Educational Programme; SEN; overview
Změněno: 23/3/2017 13:08, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
V originále
Technologie umožňují nebo usnadňují komunikaci i těm, kteří mají obtíže s mobilitou, s dorozumíváním, smyslové deficity. Technologie pronikají i do vzdělávání – jako učební látka, ale také jako nástroj pro zprostředkovávání učiva. O digitální gramotnosti se mluví jako další z klíčových kompetencí pro 21. století. Přinášíme přehled o ICT v Rámcových vzdělávacích programech.
In English
Technologies enable or facilitate communications also for those who have difficulty with mobility, with comprehension, or sensory deficits. Technologies also penetrate into education - as teaching subject, but also as a tool for mediating the curriculum. The digital literacy is mentioned as another key competences for the 21st century. We present an overview of ICT in general educational programs.