PITNEROVÁ, Pavla. Role Rámcových vzdělávacích programů v rozvoji digitální gramotnosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (Role of Framework Educational Programmes in Developing Digital Literacy of Pupils with Special Educational Needs). Media4u Magazine. Jan Chromý, 2016, roč. 13., 3/2016, p. 1-5. ISSN 1214-9187.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Role Rámcových vzdělávacích programů v rozvoji digitální gramotnosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English) Role of Framework Educational Programmes in Developing Digital Literacy of Pupils with Special Educational Needs
Authors PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Media4u Magazine, Jan Chromý, 2016, 1214-9187.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00090851
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) digitální gramotnost; ICT; kompetence; RVP; speciální vzdělávací potřeby; přehled
Keywords in English digital literacy; ICT; competence; Framework Educational Programme; SEN; overview
Changed by Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 23/3/2017 13:08.
Abstract
Technologie umožňují nebo usnadňují komunikaci i těm, kteří mají obtíže s mobilitou, s dorozumíváním, smyslové deficity. Technologie pronikají i do vzdělávání – jako učební látka, ale také jako nástroj pro zprostředkovávání učiva. O digitální gramotnosti se mluví jako další z klíčových kompetencí pro 21. století. Přinášíme přehled o ICT v Rámcových vzdělávacích programech.
Abstract (in English)
Technologies enable or facilitate communications also for those who have difficulty with mobility, with comprehension, or sensory deficits. Technologies also penetrate into education - as teaching subject, but also as a tool for mediating the curriculum. The digital literacy is mentioned as another key competences for the 21st century. We present an overview of ICT in general educational programs.
PrintDisplayed: 28/4/2024 14:18