Detailed Information on Publication Record
2016
Studenti učitelství přírodovědných oborů: Za jakých podmínek se jim daří vyučovat dialogicky?
SUCHÁČEK, PetrBasic information
Original name
Studenti učitelství přírodovědných oborů: Za jakých podmínek se jim daří vyučovat dialogicky?
Name (in English)
Preservice science teacher students: Under what conditions they thrive teach dialogically?
Authors
SUCHÁČEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, České Budějovice, 15.-16. září 2016, 2016
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/16:00090862
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
dialogické vyučování; mikrovyučování; učitelství přírodovědných předmětů; pregraduální příprava učitelů
Keywords in English
diaogic teaching; microteaching; science teacher; preservice teacher training
Změněno: 11/4/2017 16:38, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
V příspěvku si kladu za cíl představit výsledky výzkumu, který probíhal v rámci výuky předmětu pedagogická komunikace a byl zaměřen na studenty učitelství přírodovědných předmětů. Studenti měli za úkol implementovat v maximální možné míře prvky dialogického vyučování (otevřené otázky vyšší kognitivní náročnosti - OO VKP, uptake a otevřená diskuze- OD) do svého mikrovyučování (15 minutová výuka pro spolužáky). Studenti byli úspěšní v různé míře a dají se rozdělit do třech skupin. V čem se skupiny liší, bude také diskutováno.
In English
The paper aims to present the results of research conducted during the lessons of educational communication and focused on preservice science teachers. Students were asked to implement in the maximum extent elements of dialogic teaching (open questions of higher cognitive demands, uptake and open discussion) into its microteaching (15 minutes lessons for their classmates). The students have been successful in varying degrees and can be divided into three groups. In what different groups, they will also be discussed.
Links
MUNI/A/1147/2015, interní kód MU |
|