k 2016

Studenti učitelství přírodovědných oborů: Za jakých podmínek se jim daří vyučovat dialogicky?

SUCHÁČEK, Petr

Basic information

Original name

Studenti učitelství přírodovědných oborů: Za jakých podmínek se jim daří vyučovat dialogicky?

Name (in English)

Preservice science teacher students: Under what conditions they thrive teach dialogically?

Authors

SUCHÁČEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, České Budějovice, 15.-16. září 2016, 2016

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/16:00090862

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

dialogické vyučování; mikrovyučování; učitelství přírodovědných předmětů; pregraduální příprava učitelů

Keywords in English

diaogic teaching; microteaching; science teacher; preservice teacher training
Změněno: 11/4/2017 16:38, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

V příspěvku si kladu za cíl představit výsledky výzkumu, který probíhal v rámci výuky předmětu pedagogická komunikace a byl zaměřen na studenty učitelství přírodovědných předmětů. Studenti měli za úkol implementovat v maximální možné míře prvky dialogického vyučování (otevřené otázky vyšší kognitivní náročnosti - OO VKP, uptake a otevřená diskuze- OD) do svého mikrovyučování (15 minutová výuka pro spolužáky). Studenti byli úspěšní v různé míře a dají se rozdělit do třech skupin. V čem se skupiny liší, bude také diskutováno.

In English

The paper aims to present the results of research conducted during the lessons of educational communication and focused on preservice science teachers. Students were asked to implement in the maximum extent elements of dialogic teaching (open questions of higher cognitive demands, uptake and open discussion) into its microteaching (15 minutes lessons for their classmates). The students have been successful in varying degrees and can be divided into three groups. In what different groups, they will also be discussed.

Links

MUNI/A/1147/2015, interní kód MU
Name: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A