SUCHÁČEK, Petr. Studenti učitelství přírodovědných oborů: Za jakých podmínek se jim daří vyučovat dialogicky? (Preservice science teacher students: Under what conditions they thrive teach dialogically?). In XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, České Budějovice, 15.-16. září 2016. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Studenti učitelství přírodovědných oborů: Za jakých podmínek se jim daří vyučovat dialogicky?
Name (in English) Preservice science teacher students: Under what conditions they thrive teach dialogically?
Authors SUCHÁČEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, České Budějovice, 15.-16. září 2016, 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/16:00090862
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) dialogické vyučování; mikrovyučování; učitelství přírodovědných předmětů; pregraduální příprava učitelů
Keywords in English diaogic teaching; microteaching; science teacher; preservice teacher training
Tags dialogické vyučování, mikrovyučování, pregraduální příprava učitelů, rivok
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 11/4/2017 16:38.
Abstract
V příspěvku si kladu za cíl představit výsledky výzkumu, který probíhal v rámci výuky předmětu pedagogická komunikace a byl zaměřen na studenty učitelství přírodovědných předmětů. Studenti měli za úkol implementovat v maximální možné míře prvky dialogického vyučování (otevřené otázky vyšší kognitivní náročnosti - OO VKP, uptake a otevřená diskuze- OD) do svého mikrovyučování (15 minutová výuka pro spolužáky). Studenti byli úspěšní v různé míře a dají se rozdělit do třech skupin. V čem se skupiny liší, bude také diskutováno.
Abstract (in English)
The paper aims to present the results of research conducted during the lessons of educational communication and focused on preservice science teachers. Students were asked to implement in the maximum extent elements of dialogic teaching (open questions of higher cognitive demands, uptake and open discussion) into its microteaching (15 minutes lessons for their classmates). The students have been successful in varying degrees and can be divided into three groups. In what different groups, they will also be discussed.
Links
MUNI/A/1147/2015, interní kód MUName: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 29/7/2024 03:15