J 2016

Obsahová analýza kurikulárních dokumentů tělesné výchovy v Nizozemsku z hlediska vybraných faktorů kvality projektovaného kurikula: komparace s RVP ZV

LUPAČ, Michal

Basic information

Original name

Obsahová analýza kurikulárních dokumentů tělesné výchovy v Nizozemsku z hlediska vybraných faktorů kvality projektovaného kurikula: komparace s RVP ZV

Name in Czech

Obsahová analýza kurikulárních dokumentů tělesné výchovy v Nizozemsku z hlediska vybraných faktorů kvality projektovaného kurikula: komparace s RVP ZV

Name (in English)

The content analysis of Dutch PE projected curricula from perspective of chosen curricula factors of quality: comparison with Czech PE projected curricula

Authors

LUPAČ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Studia Sportiva, Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1802-7679

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/16:00090868

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Tělesná výchova v Nizozemsku; tělesná výchova v České republice; projektované kurikulum; komparace; vnitřní kongruence; návodnost

Keywords in English

Physical education in the Netherlands; physical education in the Czech Republic; curriculum; comparison; internal congruence; instrucitonal quality

Tags

Reviewed
Změněno: 20/3/2017 16:45, Mgr. Michal Lupač, Ph.D.

Abstract

V originále

Text se zabývá analýzou projektovaného kurikula tělesné výchovy v Nizozemsku a jeho komparaci s českým kurikulem tělesné výchovy z hlediska problémových témat vnitřní kongruence a návodnost. Výsledky naznačují, že nizozemské dokumenty dosahují v porovnání s českými dokumenty vyšší míry vnitřní kongruence a návodnosti.

In English

The study analyses the Dutch PE curricula documents and compares them with the Czech PE curriculum. Our research focuses mainly on the selected quality factors – internal congruence and instructional quality. The study results indicate higher rate of the instructional quality and internal congruence of the Dutch documents compared to the Czech ones.

Links

MUNI/A/1360/2014, interní kód MU
Name: Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Acronym: KUME 2015)
Investor: Masaryk University, Category A