Detailed Information on Publication Record
2016
Obsahová analýza kurikulárních dokumentů tělesné výchovy v Nizozemsku z hlediska vybraných faktorů kvality projektovaného kurikula: komparace s RVP ZV
LUPAČ, MichalBasic information
Original name
Obsahová analýza kurikulárních dokumentů tělesné výchovy v Nizozemsku z hlediska vybraných faktorů kvality projektovaného kurikula: komparace s RVP ZV
Name in Czech
Obsahová analýza kurikulárních dokumentů tělesné výchovy v Nizozemsku z hlediska vybraných faktorů kvality projektovaného kurikula: komparace s RVP ZV
Name (in English)
The content analysis of Dutch PE projected curricula from perspective of chosen curricula factors of quality: comparison with Czech PE projected curricula
Authors
LUPAČ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Studia Sportiva, Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1802-7679
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/16:00090868
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Tělesná výchova v Nizozemsku; tělesná výchova v České republice; projektované kurikulum; komparace; vnitřní kongruence; návodnost
Keywords in English
Physical education in the Netherlands; physical education in the Czech Republic; curriculum; comparison; internal congruence; instrucitonal quality
Tags
Reviewed
Změněno: 20/3/2017 16:45, Mgr. Michal Lupač, Ph.D.
V originále
Text se zabývá analýzou projektovaného kurikula tělesné výchovy v Nizozemsku a jeho komparaci s českým kurikulem tělesné výchovy z hlediska problémových témat vnitřní kongruence a návodnost. Výsledky naznačují, že nizozemské dokumenty dosahují v porovnání s českými dokumenty vyšší míry vnitřní kongruence a návodnosti.
In English
The study analyses the Dutch PE curricula documents and compares them with the Czech PE curriculum. Our research focuses mainly on the selected quality factors – internal congruence and instructional quality. The study results indicate higher rate of the instructional quality and internal congruence of the Dutch documents compared to the Czech ones.
Links
MUNI/A/1360/2014, interní kód MU |
|