V originále
Hlas žáků je komunikační iniciativa směřující od žáků k učiteli a vyjadřující pohled žáků na školní procesy, typicky na výuku. V oblasti výuky se ideálně týká upevnění dobrých praktik učitele a debaty o změně praktik nevhodných. Podporou pro hlas žáků jsou učitelé, kteří žáky vybízí k podávání zpětné vazby na výuku a dialogu, kde obě strany mají možnost ovlivnit podobu výuky. V Českém prostředí se hlas žáků týká především sociálního dění, vzhledu školy, atd. a nejčastěji se projevuje skrze školní parlamenty, málokdy se však týká samotné výuky. Výzkumnými metodami jsou pozorování výuky, focus groups a rozhovory. Výzkumným vzorkem je třída 2. ročníku čtyřletého gymnázia a její učitelé, sledovaní po dobu pololetí.
Anglicky
The SV is a communications initiative aimed from pupils to teachers. SV expresses student’s point of view on schooling, especially on teaching. In this area it relates to strengthen good teachers practice and debate about changing inappropriate practices. Teachers are considered as a support for SV through encourage students to give a feedback on teaching and to start a dialogue where both sides have the opportunity to influence the form of teaching. The SV concerns mainly social events, school appearance etc., but rarely concerns the actual teaching. The research methods are observation, focus groups and interviews. The research sample is a 2nd grade class at Gymnasium and their teachers.