a 2016

Jak zní hlas žáků?

ČEJKOVÁ, Ingrid

Základní údaje

Originální název

Jak zní hlas žáků?

Název anglicky

How the pupils voice sounds?

Autoři

ČEJKOVÁ, Ingrid (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

XV. konference kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku, Bratislava, 1.-2.2016, 2016

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/16:00090893

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-223-4011-3

Klíčová slova česky

hlas žáků; střední škola; učitel; žák; zpětná vazba; výuka

Klíčová slova anglicky

the voice of students; high school; teacher; student; feedback; teaching

Štítky

rivok
Změněno: 11. 4. 2017 13:22, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

ORIG EN

V originále

Hlas žáků je komunikační iniciativa směřující od žáků k učiteli a vyjadřující pohled žáků na školní procesy, typicky na výuku. V oblasti výuky se ideálně týká upevnění dobrých praktik učitele a debaty o změně praktik nevhodných. Podporou pro hlas žáků jsou učitelé, kteří žáky vybízí k podávání zpětné vazby na výuku a dialogu, kde obě strany mají možnost ovlivnit podobu výuky. V Českém prostředí se hlas žáků týká především sociálního dění, vzhledu školy, atd. a nejčastěji se projevuje skrze školní parlamenty, málokdy se však týká samotné výuky. Výzkumnými metodami jsou pozorování výuky, focus groups a rozhovory. Výzkumným vzorkem je třída 2. ročníku čtyřletého gymnázia a její učitelé, sledovaní po dobu pololetí.

Anglicky

The SV is a communications initiative aimed from pupils to teachers. SV expresses student’s point of view on schooling, especially on teaching. In this area it relates to strengthen good teachers practice and debate about changing inappropriate practices. Teachers are considered as a support for SV through encourage students to give a feedback on teaching and to start a dialogue where both sides have the opportunity to influence the form of teaching. The SV concerns mainly social events, school appearance etc., but rarely concerns the actual teaching. The research methods are observation, focus groups and interviews. The research sample is a 2nd grade class at Gymnasium and their teachers.

Návaznosti

MUNI/A/1147/2015, interní kód MU
Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 28. 10. 2024 19:30