Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1354696, author = {Sklenaříková, Jana and Skotáková, Alena and Bartoňová, Radka and Brázdová, Lýdie}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, keywords = {integration; inclusion; physical education; disability; pedagogical use of time; scale of CIT}, language = {cze}, issn = {1802-7679}, journal = {Studia Sportiva}, title = {Hodnocení inkluzivních jednotek žáků se specifickými vzdělávacími potřebami do hodin běžné tělesné výchovy}, url = {http://www.fsps.muni.cz/dokumenty/pdf/Studia-sportiva-2016-10-1-pdf.pdf}, volume = {10}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1354696 AU - Sklenaříková, Jana - Skotáková, Alena - Bartoňová, Radka - Brázdová, Lýdie PY - 2016 TI - Hodnocení inkluzivních jednotek žáků se specifickými vzdělávacími potřebami do hodin běžné tělesné výchovy JF - Studia Sportiva VL - 10 IS - 1 SP - 33-41 EP - 33-41 PB - Masarykova univezita SN - 18027679 KW - integration KW - inclusion KW - physical education KW - disability KW - pedagogical use of time KW - scale of CIT UR - http://www.fsps.muni.cz/dokumenty/pdf/Studia-sportiva-2016-10-1-pdf.pdf L2 - http://www.fsps.muni.cz/dokumenty/pdf/Studia-sportiva-2016-10-1-pdf.pdf N2 - Inkluzi popisujeme jako vyvrcholení integračního procesu, kdy jsou vytvořeny podmínky tak, aby bylo možné začleněnit jedince se speciálními vzdělávacími potřebami do intaktní populace. Cílem výzkumu bylo specifikovat fungování inkluze u dětí se zdravotním postižením do hodin tělesné výchovy v České republice na vybraných základních školách. Na základě škály DIC-CIT (Válková, Bartoňová & Ahmetašević, 2012) byl proveden výzkum, který nastínil činnosti žáků se zdravotním postižením v inkluzivní vyučovací jednotce. Výsledky škálování pomocí DIC-CIT odhalily časové charakteristiky skutečného začlenění žáků do hodin tělesné výchovy, do činností pedagogů a asistentů pedagoga. Z výsledků je zřejmé, že na vybraných základních školách se inkluze v tělesné výchově dostává na vysokou úroveň. ER -
SKLENAŘÍKOVÁ, Jana, Alena SKOTÁKOVÁ, Radka BARTOŇOVÁ and Lýdie BRÁZDOVÁ. Hodnocení inkluzivních jednotek žáků se specifickými vzdělávacími potřebami do hodin běžné tělesné výchovy (Evaluation of Inclusion of Pupils with Special Education Needs to COmmon Physical Education Lessons). \textit{Studia Sportiva}. Brno: Masarykova univezita, 2016, vol.~10, No~1, p.~33-41. ISSN~1802-7679.
|