MUŽÍK, Vladislav and Michal LUPAČ. Realizace kurikula tělesné výchovy v oblasti vědomostí (Realisation of the physical education curriculum – the knowledge area). In Hana Klimtová. Pedagogická kinantropologie: Soubor referátů z mezinárodního semináře konaného 30. 3. – 31. 3. 2016. 1st ed. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, Katedra studií lidského pohybu, 2016, p. 13-16. ISBN 978-80-263-1051-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Realizace kurikula tělesné výchovy v oblasti vědomostí
Name in Czech Realizace kurikula tělesné výchovy v oblasti vědomostí
Name (in English) Realisation of the physical education curriculum – the knowledge area
Authors MUŽÍK, Vladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Michal LUPAČ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Ostrava, Pedagogická kinantropologie: Soubor referátů z mezinárodního semináře konaného 30. 3. – 31. 3. 2016, p. 13-16, 4 pp. 2016.
Publisher Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, Katedra studií lidského pohybu
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00090913
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-263-1051-8
Keywords (in Czech) tělesná výchova; projektované kurikulum; realizované kurikulum; obsah vzdělávání; vědomosti; pohybový režim
Keywords in English physical education; projected curriculum; realised curriculum; educational content; knowledge; physical activity regime
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc., učo 549. Changed: 21/3/2017 09:34.
Abstract
Příspěvek shrnuje výsledky výzkumu zabývajícího se nesouladem mezi projektovaným a realizovaným kurikulem tělesné výchovy. Z výzkumu plyne, že vědomostní složka vzdělávání je ve výuce tělesné výchovy opomíjena a žáci tak ve škole nezískávají v dostatečné míře potřebné vědomosti pro účelné utváření osobního pohybového režimu.
Abstract (in English)
Recent research results and practical experiences show that the school physical education is not congruent concerning its projected and realised forms of curricula. The content of the PE curriculum doesn´t contain only physical skills but also relevant knowledge. From the research results conducted on the representative sample of the Czech population in the age from 15 to 60 years of age show that the knowledge component of the PE curricula is being left behind. Thus, the students are not informed about the theoretical knowledge needed for acquiring personal physical activity regime.
Links
MUNI/A/0963/2015, interní kód MUName: Výzkum kurikula vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Acronym: VOČaZ)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 15/10/2024 22:29