D 2016

Simulace redakčního systému v rámci výukového modelu pro herní žurnalistiku

MIŠKOV, Jan

Basic information

Original name

Simulace redakčního systému v rámci výukového modelu pro herní žurnalistiku

Name (in English)

Simulation of a Redaction System within Educational Model for the Gaming Journalism

Authors

MIŠKOV, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Trnava, Quo Vadis Massmedia, Quo Vadis Marketing 2016. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov, p. 101-118, 18 pp. 2016

Publisher

Fakulta masmediálnej komunikácie UCM

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

Literature, mass media, audio-visual activities

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14230/16:00090950

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

978-80-8105-804-2

Keywords in English

educational model; gaming journalism; learning objectives; redaction system; simulation

Tags

Reviewed
Změněno: 26/10/2016 16:05, Mgr. Jan Miškov

Abstract

V originále

Tento příspěvek je zprávou o průběhu simulace redakčního systému v rámci výukového modelu zaměřeného na herní žurnalistiku při výrobě specifického mediálního produktu, konkrétně při produkci populárně-naučného pořadu o hrách. Jeho cílem je dosáhnout transferu získaných zkušeností a dovedností ze simulovaného redakčního prostředí, kde studenti hrají role asociované s profesními závazky, do praxe herní žurnalistiky a reflektovat zjištění, že součinnost jednotlivých aktérů a prvků redakčního systému vede k synergickému efektu v oblasti výuky.

In English

This contribution is a report on the simulation of redaction system within the educational model focused on gaming journalism during the production of a specific media product, namely the production of popular-science show about games. Its aim is to achieve a transfer of experience and skills of the simulated editorial environment, where students play roles associated with professional obligations, to a practice of gaming journalism and reflect on findings that the interaction of the various actors and elements of the redaction system leads to a synergistic effect in teaching.

Files attached

Zbornik_Quo_Vadis_2016.pdf
Request the author's version of the file