Detailed Information on Publication Record
2016
Simulace redakčního systému v rámci výukového modelu pro herní žurnalistiku
MIŠKOV, JanBasic information
Original name
Simulace redakčního systému v rámci výukového modelu pro herní žurnalistiku
Name (in English)
Simulation of a Redaction System within Educational Model for the Gaming Journalism
Authors
MIŠKOV, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Trnava, Quo Vadis Massmedia, Quo Vadis Marketing 2016. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov, p. 101-118, 18 pp. 2016
Publisher
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/16:00090950
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-80-8105-804-2
Keywords in English
educational model; gaming journalism; learning objectives; redaction system; simulation
Tags
Reviewed
Změněno: 26/10/2016 16:05, Mgr. Jan Miškov
V originále
Tento příspěvek je zprávou o průběhu simulace redakčního systému v rámci výukového modelu zaměřeného na herní žurnalistiku při výrobě specifického mediálního produktu, konkrétně při produkci populárně-naučného pořadu o hrách. Jeho cílem je dosáhnout transferu získaných zkušeností a dovedností ze simulovaného redakčního prostředí, kde studenti hrají role asociované s profesními závazky, do praxe herní žurnalistiky a reflektovat zjištění, že součinnost jednotlivých aktérů a prvků redakčního systému vede k synergickému efektu v oblasti výuky.
In English
This contribution is a report on the simulation of redaction system within the educational model focused on gaming journalism during the production of a specific media product, namely the production of popular-science show about games. Its aim is to achieve a transfer of experience and skills of the simulated editorial environment, where students play roles associated with professional obligations, to a practice of gaming journalism and reflect on findings that the interaction of the various actors and elements of the redaction system leads to a synergistic effect in teaching.