MORAVEC, Josef and Karolína PEŠKOVÁ. Lower Secondary School Pupils’ Perception of e-Textbooks. e-Pedagogium. Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, vol. 2016, No 2, p. 75-89. ISSN 1213-7758.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Lower Secondary School Pupils’ Perception of e-Textbooks
Name in Czech Vnímání elektronických učebnic žáky druhého stupně základní školy
Authors MORAVEC, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Karolína PEŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition e-Pedagogium, Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, 1213-7758.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00091029
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) elektronická učebnice; žáci základní školy; vnímání; tištěná učebnice
Keywords in English e-textbook; lower secondary school pupils; perception; printed textbook
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Changed: 9/3/2017 12:48.
Abstract
The main research aim of the study was to investigate pupils’ perception of the (future) use of e-textbooks. The aim was achieved by a survey involving 250 lower secondary school pupils in the Czech Republic. To analyse the data collected by means of a questionnaire, methods of descriptive and inferential statistics were used. The results showed that no matter if pupils use e-textbooks, the majority of respondents would like to use the e-textbooks in the future. In addition, according to the study pupils have more positive perception of the e-textbook than the printed textbook.
Abstract (in Czech)
Cílem studie bylo zjistit vnímání budoucího) používání elektronických učebnic žáky ZŠ. Cíl byl dosažen prostřednictvím dotazníkového šetření zahrnující 250 žáků ZŠ. Získaná data byla analyzována prostřednictvím deskriptivní a inferenční statistiky. Elektronické učebnice by rádi používali i bez ohledu na to, zda s e-učebnicí mají/nemají přímou zkušenost. Z hlediska hodnocení učebnic by respondenti uvítali častější práci s e-učebnicí než s tištěnou učebnicí.
Links
MUNI/A/1360/2014, interní kód MUName: Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Acronym: KUME 2015)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 12/7/2024 15:09