Detailed Information on Publication Record
2016
Vizuální geografická informace v geografickém vzdělávání: teoretické ukotvení a operacionalizace
JANKO, Tomáš, Petr KNECHT, Sylvie Rita KUČEROVÁ and Jan Daniel BLÁHABasic information
Original name
Vizuální geografická informace v geografickém vzdělávání: teoretické ukotvení a operacionalizace
Name in Czech
Vizuální geografická informace v geografickém vzdělávání: teoretické ukotvení a operacionalizace
Name (in English)
Visual geographical information within geographical education: theoretical rationale and operationalization
Authors
JANKO, Tomáš, Petr KNECHT, Sylvie Rita KUČEROVÁ and Jan Daniel BLÁHA
Edition
24. výroční konference ČAPV: Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu, 2016
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
didaktika geografie, geografické vzdělávání, obrazová reprezentace, visual turn, vizuální informace
Keywords in English
didactics of geography, geographical education, pictorial representation, visual information, visual turn
Změněno: 6/3/2017 09:10, Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.
V originále
Poster je součástí řešení projektu GAČR Vizuální geografická informace a její role v geografickém vzdělávání (GA16-01003S). Cílem je vymezit a operacionalizovat "vizuální geografickou informaci" jako koncept umožňující srozumitelné a žákům blízké objasňování abstraktních geografických jevů. Konkrétně budou v příspěvku představeny inherentní vlastnosti vizuální geografické informace a objasněny přínosy konceptu z hlediska didaktické transformace vzdělávacího obsahu. Uvedeny budou i konkrétní příklady efektivní vizuální geografické informace.
In English
The poster represents part of the research project "Visual geographical information and its role in geographical education" (GAČR GA16-01003S). Aim of the contribution is to define and operationalize the visual geographical information as a concept allowing for more understandable and responsive explanation of abstract geographical phenomena. Specifically, the inherent qualities of visual geographical information will be introduced in the contribution. The educational benefits of the concept, regarding didactical transformation of the educational content will be explained. Described are the examples of effective visual geographical information.
Links
GA16-01003S, research and development project |
|